Jag börjar på måndag!

Yes! Med en fin pågående utbildning på CV:t fick jag äntligen jobb! Jag ska inte förvalta fonder än, men jag ska börja lite smått i finansbranschen, som kundtjänstmedarbetare på AMF. För de som inte känner till företaget, så är AMF ett av Sveriges största pensionsförvaltarbolag, så det känns ju kul att få jobba på ett välkänt och stort företag! Jag börjar på måndag med två dagars utbildning och sen på onsdag med själva jobbet, kommer jobba ca 3 eftermiddagar i veckan och det är ju toppen, för kan ju utan problem kombinera det med studierna. Det känns lite pirrigt, men spännande och kul att få in foten i finansbranschen och få tjäna pengar, det var på tiden! Studiebidraget har länge sen slutat att räcka till. 
 
Idag ställde jag in dem planer jag hade och ska spendera min eftermiddag och kväll i sängen, välförtjänt, för det har jag inte gjort på länge. Senaste veckorna har varit ett helvete i skolan och så har jag sprungit emellan massa jobbintervjuer och sånt. Var taggad på att träffa en kompis och min faster, men kroppen säger ifrån och tror jag börjar bli förkyld, så det blir varmt te och säng! På måndag blir det full rulle igen, inte bara med nya jobbet, utan också för två nya kurser börjar för min del, ekonometri och financial institutions management; den andra ser jag framemot jättemycket! Skulle läsa en liknande kurs i Australien som jag var jättetaggad på och det blev ju inte av, så nu kommer en ny chans, superkul! Hoppas jag inte blir besviken!
 
Ha en trevlig helg och en happy Halloween!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0