Lite av en.. resedagbok!

Efter ett långt uppehåll, tänkte jag kika in på bloggen. Och i och med att jag har iaf nån läsare om dagen FORTFARANDE, efter att ha varit tyst i typ, hm 3 månader (?), så tänkte jag faktiskt slänga upp ett inlägg. 
 
För att jag lever och jag mår rätt så bra. Sist jag skrev var det några dagar innan jag skulle bort till Australien och nu är jag redan tillbaka. Ja, jag skulle ha stannat längre, men jag trivdes inte fullt ut, vet inte vad det var, människorna? Staden? Min inställning? Ingen aning, men efter en månad bestämde jag mig för att åka hem och har faktiskt inte ångrat det peciellt mycket sen dess. Australien var fantastiskt, förstå mig inte fel, men jag skulle nog hellre åka dit med nån vän, familj eller pojkvän och bara åka runt. Jag tröttnade på tanken att sitta i tråkiga Newcastle i flera månader och slösa stoora summor på det, inte värt det absolut. Så jag reste runt lite omkring Newcastle, såg till att ha varit i Sydney och till slut åkte jag hem i slutet av augusti. Jag är nöjd, jag har sett Australien "inifrån" iom att jag bodde på campus med andra aussie studenter, jag har sett och klappat koalor, kängurus och andra fina djur, jag har varit i Sydney, jag har varit på aussie bbq, jag har blivit säkrare med engelskan, jag har ÄTIT kängurufile och mycket mer. Jag skulle så klart kunna skriva en hel bok om vad jag gjorde där, var där ändå en månad, men det får räcka så. Eller jag måste tillägga - jag älskade var och en av stränderna jag åkte till! Gud vilka fantastiska ställen. På bilden neda ser man en kliff i närheten av Bar beach i Newcastle, det har blivit typ min favoritplats i världen kan jag säga! Jag har varit uppe på klippan några gången och kollat på den underbara utsikten, men inget slår första gången jag var uppe där, shit! Snacka om jag aldrig känt mig så levande, underbar känsla!!!
 
 
Nog om Australien. Eller tja, jag kan väl säga att jag inte riktigt känner mig klar med Aus, dock nästa gång jag åker, så vill jag gära åka till norra Australien. Se mer av det vilda. 
Nåväl, efter hemkomsten hade jag en liten semester då jag inte gjorde mer än gick och åkte runt med Mattias och familjen (Mattias är förresten min pojkvän,men det kanske jag har nämnt tidigare?) och sedan började skolan. Jag kunde hoppa på termin 5 iomjag hade tillräckligt med poäng och nu har jag alltså endast 1,5 termin kvar till jag är klar med mitt kandidatprogram, sjuukt! 
 
Men inte har jag bara gått i skolan och hängt med pojkvännen, kompisarna och familjen, för jag fick verkligen upp ögonen för det där att resa. Som Mattias sa, jag har skaffat mig inte så billig hobby. När jag kom hem från Australien och alltså efter den nästan 30 timmar långa flygresan hem, trodde jag inte att jag skulle sitta på ett flyplan på länge. Men icke sa Nicke. Lite mer än månad senare satt jag och Mattias på nästa flyg och var på väg till Paris! Vet inte vad som gjorde mig så sugen på att åka dit, jag har aldrig varit stor fan av Frankrike och Paris, kanske faktumet att jag faktiskt åkte dit med pjkvännen min och Paris är ju romantikens stad? Jag vet inte, men nöjd var jag! Jag var jättebesviken först, då vi åkte genom förorterna från flygplatsen, dessa var nämligen superfula! Kände mig som i en jätteful ghetto och ville nästan gråta att vi hade kommit till så fult ställe. MEn när vi åkte in i innerstade, förstood jag genast vad det är människorna älskar med Paris. Det var vackert precis ÖVERALLT! Alla hus, alla gator, alla gatulyktor, ALLT var värt att titta lite extra på! Fantastiskt vacker stadskärna med andra ord! Men tyvärr, vi var där bara för en weekend, blev typ knappa 3 dagar och vi sprang i princip igenom staden för att se som var värt att se och vi hann inte blinka två gånger och så var det dags att åka hem. Känner inte heller att jag är klar med Paris, någon gång återkommer jag! 
Jag vet inte varför, men jag fastnade verkligen för den här "trappan till himmlen" som fanns i Versailles, supercool! :D
 
Amen ja, det känns ju nästa som det här är en resedagbok eller något, men jag tycker ändå att resor är det bästa man kan göra, så självklart är nästa resa redan bokad! Jag och Mattias funderade på att åka någonstans över nyår och då kom ämnet om New York upp. Tyvärr, att åka till N.Y. över nyår är faasligt dyrt, så det blev inget med det. Eller ja, jag såg att biljetterna är billiga i början av december, jag kollade snabbt på hotell och så var det bara att övertyga Mattias. Men det sista var inte alls så svårt som jag trodde! Han gick med på mitt förslag utan några men och nu har vi köpt flygbiljetter och bokat hotell! 9 dagar blir vi borta och jag är så exalterad att jag kan knappt andas normalt, det är bara sååååå kul! :D Det är så superstort att få åka till NY och nu ska jag dit! Eller, vi ska dit tillsammans! :D Och det som glädjer mig mest är nog att vi åker dit i december, en ganska kort tid innan jul och jag som största julälskare jag känner, börjar typ dansa av glädje när jag tänker på att jag kommer att få chansen att få se all pampigt amerikanskt julpynt! :D Och så ska jag springa till Rockefeller Centre för att se julgranen som tänds samma dag som vi kommer (lite synd att vi missar tändningen dock, men men). Och så ska vi bo mitt på Manhattan, ca 3 minuter från Times Square! Assssåååå ahhhhhh! LYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYCKA! :D 
 
Här slutar detta inlägg för att jag måste gå upp och hoppa lite av glädje! :D Det här året har varit konstigt, det har haft många jättedåliga stunder, men de bra stunderna har varit de bästa i mitt liv! Att bli tillsammans med Mattias och att jag har bokat fyra resor det här året, däribland Sydney, Paris, New York, det är nog av det bästa som har hänt mig hittills! 
Ha det bra!
 
 
 

Kommentarer:
Postat av: Matteee

New yoork yyaay :D

2013-11-03 @ 03:42:03
URL: http://mattishblattish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0