Välkommen till min tråkiga blogg!

Ibland känner jag för att publicera flera inlägg om dagen, men under vissa perioder, som till exempel nu, hag jag svårt, att sätta ihop ett inlägg per vecka. Så kan det gå. Saken är att jag verkligen inte vet vad jag ska skriva om, visst umgås jag med mina vänner jättemycket, men det är inte så att vi gör värsta grejerna som är värda att beskrivas i detalj. Jag gör inga fina nageldesigns, jag lagar ingen speciell mat, jag har inte sett någon bra film på sistone, inget, INGET värt att nämna här i bloggen med andra ord. 
 
Jag önskar att jag kunde skriva om våren, som nu borde infinna sig här, men juste, det är ju i Sverige jag bor i, så några veckor till får jag vänta. Jag önskar att jag kunde skriva mer om mina förberedelser inför Australien, men det är ingen som hör av sig till mig angående ansökan till universitetet i ännu. Det enda angående Australien som är värt att nämna är att min kusin som har bott i Australien (Sydney) några månader, var och besökte Newcastle, som tydligen var en jättevacker stad, men det var tydligen väldigt tomt på gatorna och inget hände. Jag ska, med anda ord, till en håla, vilket fick mig att tänka om angående mitt beslut att åka dit. Visst, att åka till Australien är min största dröm, men är det värt att lägga massa pengar på att åka till en stad där inget ändå händer? Jag vet inte... Jag är väldigt kluven just nu faktiskt... 
 
Kursen jag läser för närvarande, alltså grundläggande statistik för ekonomer, börjar sakta lida mot sitt slut med en tenta om två veckor och två dagar, jag har bestämt mig att börja tentaplugga imorgon, no excuses! Behöver kanske inte köra all in, men börja lite smått. Fastän jag inte pluggat speciellt mycket under kursens gång, så måste jag erkänna, att jag faktiskt har ganska bra koll på sakerna. Detta måste bero på att jag tycker att kursen faktiskt är roligt, detta främst för att det är så logiskt och man räknar så mycket, vilket jag älskar! Nästa kurs, juridisk överiktskurs, börjar direkt efter påsken (vilket ger mig en hel veckas ledighet, då tentan i statistiken är den 22:a!) och trots att där kommer jag nog inte få räkna det minsta lilla, så tror jag att det kommer vara en rolig kurs! Jag tycker om att plugga med min vän Sylvia (som studerar juridik), för att hon ofta berättar om något roligt rättsfall hon precis läser, så jag tror jag kommer uppskatta kursen på så sätt. Dessutom tror jag att jag kommer kunna få mycket hjälp av just Syl, då hon har läst liknande kurser redan, toppen! :) 
 
Ja, det blev ju ett ganska långt inlägg ändå, lite ordbajs fixar allt. Jag vill påpeka, att då jag skriver om Sylvia eller någon annan som har blogg, länkar jag oftast till deras bloggar (tryck på namnet i förra stycket), men av någon anledning (antagligen pga felaktiga kodmallar) syns inte länken direkt, men den finns där! Så ni vet!
 
 

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Jag ser att du är lika kluven som mina toppar! Jag tycker HELT klart att du ska åka. Förstår inte ens varför du funderar på det. Du kommer så se RIKTIGA australien. Och jag ser fram emot till då du har JÖKen, ska bli kul att prata om sådant med dig!

2013-03-06 @ 23:59:54
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Matteeeee

Klart du ska åka om du fått chansen lixom, dumt o ba kasta bort en sån chans

2013-03-07 @ 01:42:21
URL: http://mattishblattish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0