åh ljuva sommarlov!

Yesbox! Mitt sommarlov har börjat! Sommarlov, så vackert ord, det klingar så fint! Men ja, igår skrev jag tenta i juridikkursen, jag vet inte om det gick bra eller inte, men en sak är jag nästan heelt säker på - jag klarade nog den! Och det är det viktigaste! Och nu väntar ledighet, för att jag kunde ju inte riktigt leta efter ett sommarjobb, när jag ändå flyr landet om lite drygt en månad, gud inte långt kvar nu! Ännu är inte visum och flygbiljett fixade, men det är bara en tidsfråga nu, men ett av det viktigaste är fixat och gör mig ytterst glad: jag ska få bo på campus! Det är helt otroligt roligt, för det ville jag verkligen göra och nu får jag dessutom en roommate på köpet! Jag ska nämligen dela rum med Lisa, som liksom jag har blivit av SU nominerad till att plugga i Newcastle! :) Vi kommer antagligen flyga dit tillsammans och bo i samma rum, helt plötsligt känns allt lite mindre läskigt när man har någon i samma sits som följer med. Nu är jag bara ledsen över att behöva lämna min familj och vänner här, men jag tror det kommer lösa sig ändå. Tiden går ju alltid så snabbt, kan bara gå snabbare i ett sådant paradis som Australien!
 
Campushuset vi kommer bo i heter Barahineban (that name!) och rummet lär se ut ut något
i stilen med ovan (bilden tagen från universitetets hemsida). 
 
Har jag övriga planer för sommaren? Ja, lite grann. Nästa torsdag ska jag ta min resväska och tillsammans med Sylvia och Mattias dra till Polen i typ fyra dagar sådära. Vi ville komma bort lite och det är ju så passande att man kan hitta helt ok billiga flygbiljetter och dessutom ej behöva betala nåt boende, för att farföräldrarna ställer ju upp. Så ja, 11:45 den 13:e juni lyfter vi från Skavsta för att landa i Gdansk 50 minuter senare. Planen är att visa Mattias lite av mina hemtrakter (vi ska till min hemstad), köpa massa billig smink och skönhetsprodukter på Rossmann samt äta pizzor för ynka 30 kr och världens godaste kulglass för 5 kr per kula. Ja, jag älskar Polen! Men bara som turist! Vi får se om vi kan bada i havet lite också, lär dock vara iskallt, tror dock inte det kommer att stoppa oss.
 
Och på min födelsedag, den 29 juni ska jag, Mattias, Sylvia och min familj åka på en kryssning. Jag kände att jag vill fira min födelsedag bara med dem allra närmaste och då kändes en kryssning lite mysigt och kul sådär. Det är så kul, för att min familj och vänner tycker om varandra, så det känns verkligen kul att alla ska tillsammans, tror det kommer vara en ganska bra födelsedag ändå! :)
 
Edit: jag undrar verkligen var min header har tagit vägen?! Kan ni se den? För det kan inte jag...

Kommentarer:
Postat av: Matteeeee

Nop ser inte din header.. Kul att du skrev lite i din blogg ändå :D

2013-06-05 @ 11:39:27
URL: http://mattishblattish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0