Almost there!

Gud, nu är typ allt fixat! Eller det kommer SÄKERT komma fram mer grejer, men dem stora grejerna, det är på plats! Och jag åker om 15 ynka dagar! Ok, jag är rädd som satan och jag gråter både inombords och for realz för att jag kommer sakna mina vänner och familj här, men satan, VAD TAGGAD JAG BÖRJAR BLI!!! :D
 
Så jag är intagen på skolan och registrerad på kurserna, visserligen fick jag inte en kurs jag ville läsa, för att den var full, men men, det blir nog bra ändå. Så här kommer mitt schema se ut:
 
 
Det verkar som att de gillar lägga sina kurser på eftermiddagarna/kvällarna, det är alltså inte några specifika kvällskurser, bara lite annorlunda än här i Sverige, här brukar man sluta typ då jag kommer börja i Australien. Som senast slutar jag på tisdagar, kl 21! Sjukt! Skönt att jag bor på campus ändå, då är det bara promenera hem typ 10 min eller så  :) Och så kommer jag vara ledig på måndagar, alltså det blir alltid 3 dagars helg, inte illa! :)
 
Rummet var ju fixat, det visade jag tidigare. Visumet är beviljat och gäller ända till 15 januari, jag lär dock åka hem någon månad innan dess, kan inte riktigt tänka mig att inte fira jul hemma. Flygbiljetten är köpt, jag och min resekamrat/roomie Lisa flyger den 17:e juli kl 14:30 från Arlanda först till Bangkok, där vi väntar 2 timmar och sedan vidare till Sydney där vi landar 18:e juli 20:30 Au-tid. Resan blev lite dyrare än vad jag hade tänkt mig, men den tar bara 21 timmar och mellanlandningen är som sagt 2 timmar, så najs! Vi kommer nog sova över i Sydney den natten, då vi kan nog få svårt att få nycklar när vi anländer till Newcaslte vilket skulle vara runt typ 11. Det har vi iofs inte fixat än, men det känns som en liten grej, det är bara ta nåt nära flygplatsen eller tågstationen, easypeasy, svårare och större saker har vi ju fixat! ;) Från Sydney tar vi dagen därpå tåget till Newcastle och hoppas på noll problem med boende och så.
 
Idag fick jag även mitt beslut om studiemedel, även det var beviljat, dock så fick jag lite för mycket pengar än vad jag hade räknat med och vad jag behöver, så jag ändrade min ansökan så jag får mindre lån, men pengarna lär väl komma inom några dagar. Skönt att ha det gjort och beviljat också! 
 
Nu ska jag bara spendera de sista 15 dyrbara dagar med min familj, Mattias och Sylvia, komma på hur i hela världen man packar när man ska vara borta i typ 5 månader och fixa lite småsaker som att låsa upp telefonen, kopiera lite papper och så. Och om två veckor och en dag kommer jag vara på väg till flygplatsen! Daaaaaaaamn!
 
Förutom Australien, så har jag varit i Polen med Mattias och Sylvia, där vi åt en massa och gick en massa och chillade på stranden rätt mycket också. Vi hade det rätt så trevligt faktiskt! :) Vi tre och mina systrar var även på Grönalund och åkte en massa karuseller och hade jättekul :) Jag har även fyllt år, hela 21, börjar bli gammal alltså! Men hade en toppen dag iaf som firades med en tårta, som jag och Sylvia hade gjort och som uppskattades väldigt mycket av alla som fått smaka, riktig succe med andra ord! Och sedan åkte vi på kryssning och dansade och chillade och åt två buffer på 12 timmar. Thats how I like it! 
 
På stranden i Gdynia, Polen. Pretty faces! 
 
Vackra människor på Grönan! :)
 
On the boat! :)
 
Min tårta! Chokladbotten, kokosgrädde och jordgubbar, omnomnom!
 
Fick lite australiensiska dollar i födelsedagspresent från Mattias! :) Väldigt, väldigt uppskattat, dock tycker jag att sedlarna ser ut som spelpengar, inte så himla fina kanske, heheh! :P
 
Jag och min vackra vän Sylvia på båten! :)
 
 
 
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0