The perks of being a wallflower

Jag brukar då och då bli lite tårögd när jag ser på film. Men det hände bara en gång tidigare att jag verkligen grät och då såg jag på "Into the Wild" och trodde inte att jag kunde bli mer rörd. Jag hade fel. Jag har precis suttit i en och en halvtimme med klump i halsen och tårar rinnande nerför kinderna flera gånger. Vilken film fick mig att bli så emotionell, så emotionell som jag aldrig brukar vara? "The Perks of Being a Wallflower". Den var så underbar, så rörande. Jag tänker inte skriva att den var bra, för att ordet "bra" är inte tillräckligt bra att beskriva den, man skulle kunna tro att det är ännu en "bra" film. Egentligen kan jag inte peka ut scener eller annat som fick mig att bli rörd. Det var helheten. Det var den underbara storyn, som för övrigt är baserad på en bok, som jag definitivt kommer att läsa. Det var skådespelarna, som passade i rollerna så pass bra, att jag kommer aldrig se Emma Watson som Hermione igen, hon är Sam. Det var musiken, som passade in så otroligt bra och fick mig bli ännu berörd (jag vet inte om ni vet, men bara musik kan få mig rörd, förstå då blandningen av alla dessa faktorer...). 
 
Den var så otroligt bra, så att trots att jag nyss slutade kolla på den, vill jag sätta på den igen och se om på den. Om någon har sett den eller kommer se på den och vill kommentera med något i stil "den var ok" eller "den var inte så speciell", gör inte det. Den här gången bryr jag mig verkligen inte om någon annans åsikter och vill inte att någon ska förstöra min upplevelse. För ja, det är vad den här filmen är, en upplevelse.
 
 
 
 
 
We are infinite
 
 

Kommentarer:
Postat av: Karolina M

JAG VILL SE OM PÅ DEN! <3 trotts allt, Sylvia har inte sett den än hehe. "The perks of being a wallflower" är min favvo-film. Den är så UNDERBAR!

2013-01-21 @ 00:31:03
Postat av: Sandra

Ja den är jättefin! :) Men tror inte jag blev tårögd faktiskt :P
Men into the wild är inte bra! Vi såg den på religionen och den var "okej".

Svar: Inte the wild är inte "bra", den är underbar och rörande, speciellt om man tänker på att den är baserad på riktig händelse.
Karro

2013-01-21 @ 11:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0