årets (hittills) roligaste aktivitet!

Idag provade jag på någonting jag länge velat prova på. Jag var trött på att ruttna hemma så jag bestämde mig att hitta på något kul och hoppsan, jag hittade det roliga jag ville! Jag messade snabbt Louise som för tillfället är i Stockholm som också kände för detta. Och så for vi idag.. till ett klättercenter i Älvsjö! Jag var aningen nervös, men snabbt förvandlades nervösiteten till sjukt tagg! Vi betalade 180 kr, fick låna skor och sele och blev tilldelade en intruktör. Först klättrade vi uppför en ganska låg vägg med massa "handtag" vilket var varken svårt eller läskigt eller inte förens man skulle släppa väggen och komma ner, jag hade en sekund av vägran, jag ville inte släppa! Sen började vi på högre väggar där toppen var ungefär lika högt som fjärde våning och vi fick en annan, mycket bättre intruktör, han var helt suverän, trevlig och peppande! Jag lyckades att komma upp på den höga väggen, woho! Sen gick till lika höga väggar, fast med färre fästen och med lutning. Jag trodde inte jag skulle klara av det alls, men ack så förvånad jag blev, då jag kom högre upp än både Louise och Malin (Louise kompis)! Jag lyckades typ slänga upp mig och nå till det greppet de inte kunde nå och sen fortsatte jag ungefär halvvägs, sen blev det alldeles för svårt. Det blev lite pinsamt där, för att när jag skulle ner, så hamnade jag i en för stor vinkel från väggen vilket resulterade att jag flög in i intruktören, stackarn höll på att ramla! Haha! 
 
Nu har jag enorm träningsvärk i armarna, heelt sjukt! Måste erkänna, att det här var sjukt jobbigt att skriva... Men det är absolut någonting jag skulle vilja göra fler gånger, nu har jag testat, nästa gång skulle jag sträva mot att bli bättre! Och en bra sak: två timmars klättring och jag blev knappt svettigt, underbar träning!
 
Jag (i vitt) på den höga, men lätta (många grepp och ingen lutning) väggen. Första försöket
kom jag upp ungefär 80% av sträckan, nästa gång klarade jag hela, sådan lycka!! :D

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Det ser ut och låter väldigt roligt!

2013-01-13 @ 22:29:15
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0