Jag borde nog skriva något här...

G' day mates!
Vilket jobb jag gjorde idag, shit! Och nej, jag menar inte plugget, det orkade jag inte med. Men jag vaknade upp imorse och kollade runt i mitt rum och det var stökigt och fult, så jag började städa. Storstädning blev det! Rensade garderoben på massa onödiga grejer, blev två stora kassa fulla med skräp. Nu är det ordning och reda i gardereoben och byrån och jag har dammat av och damsugit varenda yta och hörn i rummet. Efter sådana här storstädningar, brukar jag alltid hålla större koll på mig själv gällande hålla ordning och reda, så förhoppningsvis blir det ett par veckor med total reda.
 
Efter skitdagen som jag berättade om, har jag haft ett par roliga och trevliga dagar. I fredags kom Sylvia, Sandra och Mattias till mig, och vi spelade en massa spel. Jag, denn äkta ekonomen, satte dem i totalkonkurs i Monopol, men lyckades inte vinna en enda gång när vi spelade vändtian sen. Igår begav jag mig hem till Sylvia och Sandra, där massa andra fanns också och så kollade vi på Melodifestivalen och sedan hängde vi ända fram till typ halv tre. Man märkte att det blev sent, för att jag och Sylvia blev helt flummiga (vilket vi givetvis aldrig är annars) och började TRÄNA kl 1 på natten. Det blev plankan, pilatesboll-övningar och lite yoga. Ah, jag glömde nästan, lite bicepsträning med lagboken också.
Eftersom vi sa i fredags att vi ska göra om spelkvällen så kommer Sylvia, Sandra, Mattias och även Daniel hem till mig om några minuter och så ska vi som de riktiga pensionärerna vi är dricka te och spela kort, jag måste ju vinna i vändtian för guds skull! Och så är det alltid trevligt att bjuda hem folk när man har gjort det så fint! :)
 
Hoppas ni har också haft en trevlig helg! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0