Jag är livrädd!

Gah, jag skulle aldrig ha börjat kolla upp grejer gällande visum och allt, jag är så uppskrämd just nu att jag har ont i magen! Så mycket strul det verkar vara med visum och CSN. Saken är, att visumet är inte riktigt ett problem för svenskar, svenska svenskar. Men har man dubbelmedborgarskap blir det problem. Speciellt om man är medborgare i ett land som inte är med på Australiens lista över låg-risk länder, för det är Polen inte... Läste om en kille från Libanon (ok, Libanon ligger tydligen på high-risk, vet inte om Polen är där, men whatever) som väntade på sitt visum i en månad! Och med tanke på att jag kommer först kunna ansöka i slutet av MAJ och jag ska resa i JULI och jag VÄGRAR köpa ett flygbiljett innan jag har fått mitt visum, så känns det väl lite läskigt. LITE. Och sen CSN, som tydligen tar semester redan i juni och då ska jag söka studiemedel först EFTER jag har fått det slutliga antagningsintyget (i slutet av maj) för att kunna söka visum... Aa, asrädd. Tack och lov ska jag på infomöte imorgon och då ska jag sitta och fråga allt, även om jag kommer verka som värsta noob och tönt, me seriöst... Det är SÅ dumt, att universitetet i Newcastle bekräftar antagningen så sent! Tydligen ska de hjälpa med boende, men hur ska detta gå om det är SÅ SENT?!?! Kommer sluta med att jag får bo på något hostel eller något... Skulle gärna vilja få kontakt md någon som åkte dit förra året, så man vet vad man ska förvänta sig...
 
Vet fan inte om allt det här är värt alltså. Kommer få skulder (bara resan, visumet och passet kommer gå på ca 20 000 SEK...) och magsår av stress och det bara för att resa till Oz. Ska nog tacka nej till min plats ändå, ovärt ju...
 
 
AHAHAAHAH, aldrig i livet! 166 dagar kvar till den mest sannolika dagen att jag åker, fuckers! ;)

Kommentarer:
Postat av: Emma Wahlström

Kör hårt! Kan du inte bara utelämna att du är polsk då?;)

2013-02-04 @ 20:06:45
URL: http://Emmawahlstromfoto.blogspot.com
Postat av: Sandra

Varför kan du inte ansöka om visum redan nu? Är det jättedyrt? Bra att ha ändå

2013-02-04 @ 22:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0