Huvudvärk och mer Australien-snack!

Ajajajaj. Jag ligger i min säng fortfarande med världens äckligaste, jobbigaste huvudvärk! Sådan här huvudvärk har jag endast hört folk beskriva, men själv har jag nog inte fått erfara det. Jag skulle städa och plugga idag, så fort jag bara vaknade, men gud, nej, NEJ! Jag ställde mig upp för att göra frukost och varje gång jag rörde mig och på huvudet något, så var jag helt säker på att det var på väg att explodera! Dessutom har jag sådant sötsug trots att jag vet att vi inte har något sött (ok, något chokladigt) hemma och jag får inte äta sådant ändå! Det är ju bara 5,5 månad kvar till Australien, hur ska jag se ut då, med en godiskropp?!
 
Jag tror att jag nämnde att det var infomöte för oss utbytesstudenter igår, vilket, i min mening, saknade mening helt och hållet! Det koordinatorn för utbytesstudier pratade om, visste jag redan och på frågor, vare sig mina eller andras, svaade hon att hon inte vet och man ska kolla upp det själv. Ha! Vad finns hon där för och kostar pengar då, om hon ändå inget vet?! Nej, jag blev väldigt sur och ville nästan säga högt vad jag tyckte om henne och hennes roll där, men jag är inte så pass modig och jag vill ju inte bli av med min utbytesplats heller. Men jag tänkte att hon kan ta sig och kollade upp själv lite mer. Mailade om boende, som tydligen inte är garanterat som jag trodde fån början. Hittade ett annat visum, som heter Working Holiday Visa och är egentligen till för att jobba, men man kan plugga upp till fyra månader på den, vilket är precis så länge jag ska plugga där! Det visumet kostar nästan hälften så mycket som det riktiga studentvisumet och man kan komma och åka när man vill, men totalt fungerar det i 12 månader. Men fint, då kan jag åka dit tidigare och stanna ett tag efter terminen är slut, dvs om jag har pengar kvar! Dessutom behöver man inget antagningsbesked eller CSN-besked för att få detta visum, så jag kan i princip börja fixa det redan nu, men jag väntar nog tills jag har fått antagningsbeskedet, det ska tydligen bara ta en dag att få visumet ändå, så det är helt lugnt!
 
Det visade sig också, att kurser jag tänker välja har sina undervisningsdagar tisdag-onsdag-torsdag! Kan ni tänka er, ett sådant perfekt schema! Då kan jag åka någonstans på mina långhelger och så, underbart! 

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Åh vad jobbigt mycket att tänka på!

2013-02-06 @ 17:14:44
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0