Ett inlägg från SUB

Jaja, jag gav er falska förhoppningar, för att här sitter jag och skriver ett inlägg ändå. Men saken är den att jag sitter på universitetsbibliotelet och pluggar och just nu känner jag får att ta rast och då kan jag lika gärna skriva här. Jag tänker köra ett inlägg i kategorin "saker mäniskor gör som stör mig" fast jag byter ut "stör mig" till "jag förstår mig inte på", för att det låter snällare.

1.) Folk som äter sesamkakor. De finns överallt på universitetsområdet. Först såg jag mina kurskompisar äta det, men de är långt ifrån ensamma om det. Jag menar, kom igen! Det är inte gott, det luktar inte gott och nej, det är definitivt INTE nyttigt. Jag får genast tankar om min hippie-gammelfaster som alltid kom med dadlar, fikon och sesamkakor och sa: "jag har godis till dig Karolina!". Nej, bara nej. Jag äter hellre choklad, lika mycket kalorier.

2.) Folk som går i sportskor till vardags. Träningsskor, löpningsskor, whatever. Oftast är de vita och tydligt slitna och smutsiga, för att de inte direkt går att rengöra. Kom igen, det finns ju inget finare än ett par snygga läderskor (eller fuskläder om man så vill!). Klassiskt, stiligt, vackert!

Det tar visst längre tid än jag trodde att skriva ett sådant långt inlägg på mobilen... Så jag återgår till pluggandet, men fortsättnigen kommer, helt klart!


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Det där med gympaskor hehe jag gick runt i det innan jag köpte nya skor. De är fula, men sköna..:)

2012-10-16 @ 19:45:37
Postat av: Sylvia

Det med skorna håller jag inte med om. Det är väl inte världens snyggaste men det är väldigt skönt. Sesam kakorna är jag dock helt inne på din linje, det är typ barndomens besvikelsegodis. Man kände sig verkligen LURAD när man fick dem. Jag gillar dem inte heller. Förresten, kul med en sån rolig inläggsserie :)

2012-10-16 @ 21:32:39
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0