Boendecravings!

På senaste tid har jag allt oftare börjat tänka på hur kul det vore att ha eget boende. Det finns så klart nackdelar, att vara ensam till exempel, jag menar jag älskar min familj och det kanske skulle vara lite svårt utan dem. Men ändå. Jag har två drömställen i Stockholm jag vill bo på. Först, när jag fortfarande är ung, vill jag bo på Söder. Jag älskar atmosfären på Söder, jag bara gör det! En etta någonstans på Folkunga/Bonde/Skåne/Katarina Bangata, ja, SoFo helt enkelt, skulle inte sitta fel! Sen när jag blir lite äldre och, förhoppningsvis, lite rikare vill jag flytta till en större lya på Kungsholmen. Gärna med utsikt över Norr Mälarstrand, hur coolt vore inte det! 
 
Så klart har jag inte råd med att köpa en egen lägenhet och att hyra på Söder är omöjligt eller onödigt dyrt (om man kollar på andrahansmarknaden), men drömma bort sig kan man väl göra. Och det är det jag använde min förmiddag till, att drömma bort mig. Jag hittade två lägenheter på Hemnet som jag skulle vara nöjd med just för tillfället, som ung tjejstudent. Jag tillät mig själv att sno bilder därifrån, för vad är en beskrivning i jämförelse! ;)
 
Lya nr 1 - Folkungagatan 65 - 2 095 000 kr
 
 
Den här lägenheten älskar jag främst pga möjlgheten till att öppna balkongdörren så där! Liksom, man har öppet fönster mot hela Södermalm (lägenheten ligger högst upp också! på Folkungagatan liksom!) Fatta stå där i öpnningen en fredags/lördagskväll och se över den coola stadsdelen. Wuuunderbar!!
 
Lya nr 2 - Katarina Bangata 67 - 1 850 000 kr
 
 
Den här lägenheten älskar jag mest pga köket! Övriga lägenheten är visserligen mysig, men ganska tråkig - inga stora balkongdörrar och den ligger inte på sådan livlig gata som Folkungagatan... Men! Det är fortfarande Södermalm vi pratar om och det är preciiis utanför SoFo, så helt fel är det inte. Men vad gillar jag? Det moderna, stora, för att vara i en etta, köket som dessutom har en balkong! Supermysigt! Alla mina frukostar sommartid skulle bli uppätna där, lätt! 
 
Edit: Jag tänkte också tillägga att båda lägenheterna hade väldigt fina golv och det är inte en självklarthet! (jag brukar kolla på lägenhetsannonser ganska ofta om jag måste erkänna; en liten hobby så där; kanske bör fundera på karriär som fastighetsmäklare?) Båda hade parkettgolv och det är ju riktigt,riktigt snyggt! Tummen upp!
 
And now, it's time to say goodbye! För att jag ska städa lite och pluggeliplugga! Och senare på eftermiddagen kommer min kompis Marta för lite fika och prat. Vi har inte umgåtts på vääldigt länge, så det ska bli kul! :)
 
 

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Du gillar väl också Hammarby sjöstad? Eller var det bara just när du var där? Detta var fina lägenheter. Personligen gillar jag inte när allt är vitt (det känns opersonligt) men smaken är som baken. I stan skulle jag allra helst vilja bo på Gamla Stan eller uppe på Åsöbacken :). Men jag gillar också Norrby och Dalarö, så skulle jag ha bil skulle de vara väldigt önskvärda!

2012-10-18 @ 14:17:26
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0