En trevlig hösthelg

Precis som jag trodde från början, gick det så där att hålla mig till listan. Jag tyckte det blev jobbigt när det kom till 10 sanningar och jag visste inte riktigt vad som menas. Liksom, min blogg är full av sanningar om mig? Det är bloggen till? En lite mind-fuck är vad jag kallar det, men oh well, jag kaske återkommer till listan, men det har jag inte lust att göra nu. Och jag ör numera inget som är emot min vilja (förutom att plugga, men det vet jag är till min nytta, så helt motvilligt är det kanske inte).
 
Jag hade en trevlig helg måste jag erkänna. I fredags bar det av till stan med Sylvia och Arvina för lite rundvandring och cafébesök på kvällen, skratt, det ordet sammanfattar kvällen rätt väl, kanske förutom vårt lilla kyrkogårdbesök, för att sådant hann vi också med, det var trots allt Alla helgonsafton. 
 
På lördagen bar det av till Skogås, närmare bestämt till Anthony där vi plus 13 till hade en skräckfilmskväll, Halloween till ära. Nästan alla var utklädda och jag var inte sämre, jag lånade lite saker från min lillasyster (det lönar sig att ha en sådan i längden) och blev en röd djävul. Får jag vara lite självgod, så tyckte jag faktiskt att jag var riktigt snygg, även om bilderna inte framhäver detta på ett bra sätt, tyvärr. Men kul hade jag, jag vet inte riktigt när det hände, men jag har blivit "medlem" i ett ganska stort gäng, full av assköna människor som jag verkligen glädjer mig över att ha träffat! "Shutter" blev för övrigt filmen vi såg och den var inte så läskigt, även om det hade en hel del äckliga moments. Jag kan ta läskigt, men inte äckligt. Alla filmer eller ens tanken på olika äckliga saker som kan göras med kroppen gör mig illamående. 
 
Och idag, åh! Jag spenderade hela förmiddagen och även en del av eftermiddagen i sängen, alltså ägnade jag mig åt min största hobby! Senare tog jag dock tag i mig själv, städade i rummet ordentligt och tog mina småsystrar för lite leksaks-shopping i Haninge centrum, vilket upskattades givetvis enormt! På kvällen kom mina fina systrarna M och Karro M till mig för lite söndagsfika, väldigt trevligt. Förutom det så satt jag mycket på mitt rum, själv. Jag tände ljus, satte på lite jazz, gjorde i ordning en stor mugg Russian Earl Grey-te och bara njöt av att kunna ha det så mysigt! Och det gör jag ännu, ljusen är fortfarande tända och jazzen strömmar ut mina hörlurar, mer te ska jag inte dricka. Men det är underbart, den här myskänsla kan man bara få när det höst eller vinter. All ära för vår och sommar, med ljusa dagar och fin natur, så här mysigt kan man inte ha då. Det måste vara mörkt och kallt ute. Det är först då man uppskattar hemvärme :)

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Ja, denna helg var verkligen lyckad! Förresten, höst är mysigt om man sitter inomhus hahah!

2012-11-05 @ 10:20:37
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0