Det här är en rubrik

Tänkte göra nästa punkt på listan, men det var "dagens outfit" och det händer inte att jag lägger upp en bild på mig och min "outfit" idag. Det händer inte alltför ofta, men idag har jag en sådan dag, då håret är uppsatt i någon konstig knut, jag är totalt osminkad, men däremot har jag smörjt in pannan med en finne-dödande kräm som gör att jag lyser och så har jag på mig mina oversize kläder som var oversize redan för 15 kilo sen. Så ni fattar, ingen vacker syn direkt. 
 
Meen jag tänkte skriva om något lite annat idag. Min mamma går på någon konstig diet, där hon nästan inte får äta någonting, så det är jag som ska laga mat till mig och systrarna. Både igår lagade jag onyttiga, men ack så uppskattade av mina syrror middagar, omnonom. 
 
Igår blev det quesadillas, en enkel rätt, fastän namnet är inte lättaste. Man smälter lite smör i stekpanna, lägger på ett tortilla-bröd, ost och valfri fyllning, sen ännu ett tortilla-bröd. Man väntar till det nedersta brödet blir lite brunt (man trycket hela tiden ihop) och vänder och väntar till det andra brödet blir lite brunt det också, klart färdigt. Mi fyllning bestod av kyckling, majs, mozarella, rödlör och paprika. Allt serverades med gräddfil och tacosås. 
 
 
Idag var jag egentligen sugen på detsamma, men tortillas var slut :( Så jag började leta igenom frysen i jakt på något annat man kan laga. Och då hittade jag smördegsplattor. Av dessa gjorde jag mini-pizzor med samma fyllning som quesadillas, fast utan mozarella. Dessa serverades med vitlökssås (med gräddfil som bas).
 
 
Båda dessa var hur enkla som helst att göra, samtidigt som de var väldigt goda och mättande. Inga master chefs-recept, men om man vill ha något enkelt ;)
 
 

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Jag gillar också quesadillas! Det är jättegott :D

2012-11-27 @ 19:11:26
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: sylvia

förresten, tips! Man kan lägga en tallrik på quesadillan medan den steks så är det alltid tryck på den :)

2012-11-27 @ 19:36:26
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Karolina M

Det ser riktigt gott ut, särskilt pizzan :O :D nom nom!

2012-11-29 @ 20:13:16
URL: http://karolinatheweirdo.bloogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0