Sminkinlägg!

Min fina vän Sylvia har inte så länge sen skrivit att hon har börjat tycka om smink extra mycket på senare tid och hon har även gjort ett eller två inlägg där hon visar hur hon sminkar sig och bad hennes läsare (däribland mig alltså) att göra liknande inlägg. Och eftersom jag hade mycket tid på morgonen idag kunde jag ta det lugnt och fota lite. Jag är dock inte så bra på smink, jag bara hoppas på att det ska bli bra. Så here we go!

Jag började med att smörja in fejset med lite kräm (så klart ser det äckligt ut och inte alls som kräm utan... eh, ja, någonting annat, men ni får acceptera helt enkelt!)


Sedan fortsatte jag med foundation. Jag började använda foundation bara för några veckor sen, men jag vet att jag kommer aldrig kunna sluta, det täcker så fint! Jag använder Maybelline's FIT (no 125) foundation och en foundation pensel. De flesta verkar tycka att pensel är dålig och att man ska använda svamp, men jag försökte med det och det blev inte bra alls! Blir mycket mer smooth med pensel, men man mste pensla ördentlig och länge, men långa rörelser!


Även om foundation täcker ganska fint så använder jag lite concealer som jag täcker mina skugger under ögonen och vid näsan.


För att jag inte ska lysa som en glödlampa tar jag lite puder på näsan, pannan och hakan. Alla tre ovan kommer från Maybelline's serie FIT Jag har inte använt puder och foundation förut, så jag har inget att jämföra med, men jag tycker de produkterna är väldigt bra! Speciellt concealer (har använt flera förut och ingen var så bra).

Jag ville matcha mitt gröna linne och gröna Converse med grön ögonskugga, tyvärr fanns inte rätt grön på den paletten jag har (fick just från Sylvia i julklapp!) inhandlad på H&M, så jag fick blanda:


Det ser inte bra ut alls, här. Men jag fick faktiskt till riktigt fin grön färg! Förutom den hade jag en ljus silvrig skugga mellan ögonlocket och ögonbrynet, det syns knappast på bilderna, men såg ganska fint ut på riktigt :)


Sedan mlade jag mina vattenlinjer (alltså typ linje inne, åhh vet inte hur jag ska förklara!) med en grå eye liner från H&M. Jag har haft den i säkert två år och anväder den nästan varje dag och trots det tar den aldrig slut, vilket är väldigt bra, för att jag älskar den (både färgen och "konsistensen"), dock är jag inte säker om den finns kvar i affären.


Jag avslutade det hela med att måla fransarna och till det användeer jag två mascaror, för att ajg har märkt att båda är bra på sitt sätt och blandar man, blir resultatet som jag vill att det ska bli. Lägger jag på ett lager den blåa mascaran (från BodyShop) som separerar och förlängar fransarna fint, sedan åker den guldiga (från MaxFactor) på som är mycket mer svart än den från BS, så fransarna ser mer fylliga ut. Som ni kanske redan gissat använder jag bara vattenfasta mascaror och det har jag gjort i flera år. De sitter fast mycket bättre än vanliga, man kan gnida ögonen utan att någon händer, inga svarta panda--fläckar!

Ja, detta blev resultatet dårå.




Ja, det syns inte så mycket, så klart... -.- Men jag blev nöjd och jag målade tom läpparna med en beige läppglans

Jag orkar inte bry mig om att det är olika stora mellanrum mellan bilderna och texterna, jag hatar att man bara inte kan trycka på enter och få det rätt, utan måste hela tiden kolla om
ligger på rätt ställe.. Gaah, det får bli så nu!

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Jaaa, så kul att läsa och titta :D. Jag använder inte själv foundation men jag kan tänka mig att det blir bättre med pensel än svamp. Jag har hört att det täcker bäst om man gör med fingrarna, men då kan det också de ganska tungt ut. Jag har testat att måla mina "vatternlinjer" (hahaha) och det ser fint ut men tyvärr kan jag inte ha det för det är tydligen inte så bra när man använder linser :/. Dessutom (och det kanske har med linserna att göra) blir mina ögon våta ibland och då rann det ner lite. Ditt smink idag ser riktigt vårigt ut!

2012-05-31 @ 20:16:13
URL: http://sylvia.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Föredrar också pensel före svamp ;) enklare att få jämt samt enklare att hålla rent (med vatten och Yes! ) :D

2012-06-03 @ 08:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0