Det perfekta ägget

Så jag tycks minnas att jag nämnde en gång här på bloggen att jag gärna äter ägg till frukost. Det ville jag göra idag också. Eftersom jag vill aldrig att mitt ägg ska vara så löskokt så att vitan är dallrig, låter jag det alltid att överkoka och bli nästan stenhårt. Men idag använde jag mig av en app som jag har laddat ner för flera månader sen, men som jag av någon anledning inte använt ännu - Kalles äggklocka. Man skriver in koden som står på ägget i appen, så att all info om hur stort ägget är och dylikt finns med och sen är det bara ange hur man vill ha sitt ägg och sätta på klockan när man lägger in ägget i kokande vatten. Jag angav att jag ville ha mitt ägg mellan medium och hårtkokt som i mitt tycke innebär hård vita och krämig gula. Jag var skeptiskt, men mitt ägg blev PERFEKT (så pass perfekt att jag måste blogga om detta!). Kommer använda appen måånga gånger till! :)


Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Vilken avancerad teknik! Jag som äter ägg nästan varje dag har fått lära mig själv. Stora ägg kokar jag i 7 minuter från dess att den första stora bubblan kommer fram i vattnet

2012-05-29 @ 11:02:50
URL: http://sylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0