20120227

Hallåhallå!

Det går bra nu! Efter att min gamla datorn kraschat, helt random, var jag tvungen att köpa en ny. Eller tvungen och tvungen, jag har velat köpa en ny dator ett tag nu och nu hade jag bra ursäkt för det. Jag sörjer mina gamla datorn fortfarande, då jag antagligen inte kommer kunna få tillbaka alla mina bilder jag hade där, dvs bildern från London, Köln, Berlin, min student och massa andra bilder som var viktiga för mig, men jag har köpt en skönhet som botar min sorg lite. Det skulle bli en budgetdator, men blev en Acer Aspire s3 Ultrabook, som gick på nästan dubbelt så mycket än vad jag hade tänkt att spendera nämligen hela 8000 svenska riksdaler (Det börjar eka tomt på mitt sparkonto nu, jag MÅSTE fixa sommarjobb och fylla på där). Och hittills är jag så himla nöjd! Datorn är så liten som en datorn bara kan bli, den låter absolut ingenting, förutom när man installerar program, men det är tydligen vanligt, för att det kräver tydligen enormt mycket jobb och ja, den är superfin! Det enda som är nackdelen är att tagenterna är lite tröga så man måste hamra på dem för att skriva, men antar att det blir bättre så småningom.
Jag har även köpt till försäkring som jag trodde jag aldrig skulle göra, så tanken är att den ska leva med mig några år framöver.

Because Macbook Air is just too mainstream! Älskningen min!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0