20120203

God kväll!

Först svar till Sandra: "statyn" blev inköpt på Inn&Finn för ynka 49 kr. Fanns även Eiffeltornet och Empire State building, ifall du skulle vara intresserad ;-)

Tillbaka till ordinära bloggandet då. Just nu tar jag en paus för pluggandet eller jag överväger egentligen att avsluta helt för idag. Jag har visserligen inte gjort så mycket som jag velat göra, men sedan jag började på företagsekonomin finner jag ingen motivation till studierna inom mig, vilket är trist, för att jag vill mer än gärna prestera bra, men det enda jag gör är att sova alldeles för mycket. Det där med sovandet är väldigt intressant egentligen, hur mycket kan en frisk människa sova under ett dygn egentligen? De senaste veckorna har jag sovit mina vanliga 8 timmar på vardagar, 10-11 på helger, men dessutom kan jag sova middag i ca tre timmar utan att det påverkar min nattsömn... Det är helt sinnesjukt, jag är som björnarna, sover om vintrarna. Och det stämmer till en viss del faktiskt, för att jag kan inte minnas att jag någonsin sovit så mycket under vår/sommar/tidig höst. Bara acceptera och hoppas på bra betyg i feken då...

Jag har som tur en väldigt ambitiös seminariegrupp, vilket i det här fallet innebär att vi ska träffas på SÖNDAG och påbörja vårt arbete. Mina lördagsplaner har ändrats därmed, så det enda jag ska göra är att efter en hel dag med plugg springa till andra sidan Brandbergen och titta på Melodifestivalen med systrarna Morawiecki och därefter springa snabbt tillbaka och sova relativit tidigt, för att vara pigg och redo för pluggandet på söndagen. Gud, så hemskt.

Jag måste bara reagera på två grejer. Grej nummer ett: varför blir folk så tokiga om allt det där med SL? Seriöst, vill de hellre att chaufförerna kör som galningar i det här vädret och krockar med allt som det går att krocka med? Hela Facebook full med: "hatar SL", "död åt chaufförerna" osv. Försök att köra iaf BIL i när det är så halt ute och det inte går att se någonting, om det går lika snabbt att ta sig från punkt A till punkt B som vanligt, kan man börja diskutera. Än så länge skulle de skriver antagligen ligga döda nu och de ens försökte ta sig ut med bilen. Inte för att jag har någon erfarenhet att köra bil, men herregud, till och med min far som var typ bästa "chaufför" någonsin efter sina flera år inom taxi-branschen, brukade ogilla att ge sig ut på vägarna när det ser ut som det gör ute...

Grej nummer två: Vad är grejen med att gå ut i gympaskor i det här vädret?!?! Alltså helt seriöst, jag frös när jag hade Converse i OKTOBER. Varför ha det i februari när det är -10 ute och en jävla massa snö? Kan någon snälla, förklara det fenomenet för mig? Kallt, halt, blöt, fult, för det passar fan inte att ha Converse till sin dunnjacka... Jag har seriöst lust att säga det till alla som kör på den "stilen", för det har inte varit någon enstaka observation, jag ser det på FLERA männikor, VARJE dag.

Nu ska jag fortsätta lyssna på min fina Michael Buble och hans jazzkompisar och försöka plugga lite till.
Puss och kram på er mina fina läsare!

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Långt inlägg, lång kommentar.

* Okej, vad billigt :) Ja du just nu vill jag spara mina pengar :)

*Haha håller med om skomodet. Det är skitfult med lång jacka och låga skor, typ sneakers, iallafall på mig. Och jag gillar och gå i djup mjuk snö som går nästan till knäna så mina sneakers skulle inte överleva ens en vecka

*Gillar du jazz? I sånna fall tror jag att du kommer gilla min nästa ensamblekonsert. Vi har jazztema nu :)

2012-02-04 @ 00:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0