Walking in the Winter Wonderland!

Vet ni, idag fyller min älskade mor år! 42 år gammal blev hon vid tolv-slaget och eftersom båda vi var vakna då, sjöng jag för henne och gav henne presenter 00:00 och sen satt vi och drack vin, trevligt :) Och trots hennes hårda diet, blev det så klart lite god mat, dagen till ära. En smörgåstårta med tonfiskröra och en vanlig tårta med chokladbotten, körsbärssylt och grädde, mumsi!
 
Eftersom hon fick besök på eftermiddagen och jag kände att jag behöve vädra hjärnan efter många timmars plugg, drog jag och Sylvia på promenad och vi blev senare joinade av Sandra också. Jag tänkte mest på en liten runda, för att senare återgå till plugget, men det var såå mysigt, så att det blev en långpromenad på drygt två timmar i slutändan. Ack så vacker det är ute! Fast jag frös oerhört om benen, trots att jag hade strumpbyxor under mina jeans, låren var heelt röda när jag kom hem sen. Och då kollade jag på termometern: -6 grader! Det är riktig vinter det!
 
Jag och Sandra vid en av många vackra julgranar som står lite här och där i Brandbergen :)
 
Imorgon är dagen som jag väntat på läänge, första advent! :D Ska äntligen ställa fram mitt adventljusstake och ska lyssna på julmusik på hög volym (för att jag tjuvstartade med julmusik redan för ett par dagar sen, men endast lite tyst så där ;) 
 
 
Den här låten har i några år varit min favoritjullåt, jag tycker det är så härlig! Man blir varm om hjärtat!
Vilka är era favoriter? :)

Kommentarer:
Postat av: sylvia

det var en kul promenad! Vad köpte du till din mamma? Jag älskar också den låten, samt filmen!

Svar: Till min mamma köpte jag en stickad tröja från H&M och en mascara från Clinique :)
Karro

2012-12-01 @ 23:30:26
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Sandra

Det var syper mysigt, och jag frös faktiskt inte så mycket. Hade mjukosbyxor, värmer tydligen mer :) Låten är bra och filmen är Bääääääääst! <3 Jag älskar just nu "Peppermint Winter" av Owl City :)

2012-12-02 @ 00:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0