Djupa tankar..

När jag sitter för mig själv så tänker jag väldigt mycket och egocentrisk som jag är, tänker jag mest på mig själv; hur jag har varit, hur jag är nu och hur jag kommer att vara. Och jag har kommit fram till att mina värderingar, tankar, förväntningar och framtidsdrömar har förändrats drastiskt på bara ett par år. Speciellt min syn på hem och familj, och inte endast just nu, men främst familj i framtiden, där jag har mitt eget hem, där jag är en mor och en fru. Aldrig tidigare i mitt liv trodde jag att jag skulle se framemot den tiden som jag gör just nu. Jag menar inte att jag vill bilda egen familj och skaffa eget hem just nu, det vore helt otänkbart, jag vill plugga klart och iallafall börja göra en karriär, men om sisådär åtta, tio år, då vill jag verkligen ha ett mysigt hem. Jag har tidigare tyckt att äktenskapet är föråldrat, onödigt, men jag vill gifta mig. Och jag har även sagt många gånger tidigare, att jag aldrig vill ha barn, men klart jag vill ha det! 
 
Jag har även ändrat min syn gällande vänskapskretsar. Förut tyckte jag att det är asviktigt att ha många vänner och jag ansträngde mig för att försöka få så stor umgängeskrets som möjlig och helst, bli vänner med allihopa. Men nej, inte längre. Jag har insett att jag har ett antal nära vänner som jag har känt länge och som jag värdesätter högst och det är de jag tänker "satsa på". Sen har jag visst andra kompisar, men jag har insett att man inte kan bli vän med alla, de har jag roligt med för stunden. Och dessutom har jag bestämt mig en gång för alla. Jag är hellre själv i vissa sammanhang än är med människor som jag inte tycker om eller som får mig att på något sätt må dåligt.  

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

:)

2012-12-17 @ 22:22:43
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Sylvia

Samtidigt har du ju fått fler vänner, nu när du inte bryr dig! Jag bryr mig inte heller om att ha en massa vänner men ändå har jag rätt många :D. Men inte så många supernära

2012-12-18 @ 22:44:15
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0