Min fantasi för rubriker börjar ta slut...

Men jag tänkte att jag kan uppdatera lite snabbt, när jag ändå har lite tid över. Jag menar, jag har återfått några av mina läsare, så jag ska ju jobba på att inte förlora dem igen, eller hur?! Hur som helst, nu har jag min syssling på besök, vi har väldigt kul tillsammans! Hon är tre år yngre och vi har inte setts på flera år, men ändå kan vi prata om allt mellan himmel och jord och det känns väldigt kul, det får mig att se framemot när mina systrar bli i högre tonåren, så kan vi umgås på samma sätt, det kommer bli episkt!

Vi har iaf varit och turistat i Stockholm, hon har väl sett det viktigaste vår vackra staden har att erbjuda. Igår åkte vi in ganska sent tillsammans med Sandra och Sylvia, så att hon kunde se Stockholm by night, det blev väääldigt mysigt! :D Hon blev dock väldigt besviken för att hon inte får komma in på stockholmska klubbar (hon är inte myndig än), när det tydligen är så att ingen kollar legg på polska klubbar, bara man ser äldre ut. Jag trodde väl att det var så, men kanske inte i sådan utsträckning, hon har tydligen festat med ganska stor frekvens det senaste året och blivit nekad endast en gång. Hon berättade att även vår gemensamma syssling har gått in på uteställen där och då är hon bara 15 år, heelt sjukt!

Idag ska vi göra det alla svenskar tycker om att göra (vi har ju ett eget ord för det!): fika! Hon är väldigt sugen på att smaka kladdkaka och det säger jag ju inte nej till. Så snart ska vi baka, mumsi! Hoppas den blir som den ska vara: kladdig men inte rinnig, jag har på senaste tid misslyckats med mina kladdkakor, så jag har en svår uppgift framför mig - baka den perfekta!

Btw, om två dagar har jag redan landat i Polen, wei! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0