Amen tja!

Igår kom jag hem efter att ha varit borta sedan i söndags. Jag och min familj hyrde en stuga i Nynäshamn och spenderade lite kvalitetstid där. Blev att bada i havet (som var förvånansvärt varmt!), åka vattenrutschkana, sola, spela kort och leka med syrrorna. Vädret var ju verkligen konstigt, plötsligt blev det varmt, plötsligt blev det kallt, plötsligt blev det varmt osv osv... Men det var rätt kul, iallafall någon annat än att bara sitta hemma framför datorn.
 
Men nu har jag ångest Jag ska skriva min tenta i italienska på lördag och jag kan inte säga att jag kan mycket... Jag vet ju att jag aldrig kommer hinna lära mig allt, så jag funderar på vad som är bättre, kunna lite om allt eller mycket på ett område... Ännu värre blir det eftersom min kusin (ok, ok, syssling) kommer från Polen idag, så en pluggdag kommer falla bort. Jag är så klart väldigt glad att hon kommer, men hon bestämde sig väldigt spontant (hon frågade om hon kan komma förrigår och köpte biljetter igår) och det förstörde min pluggplan lite. Aja jag kommer klara mig, så länge jag blir godkänd blir jag nöjd!
 
Och på tisdag blir det att åka till Polen! Yaay! Jag har verkligen fullt upp dagarna innan, plugga till tentan, skriva tentan, umgås med kusinen, tvätta, packa och så ska jag också till skolan på måndag, vi ska ha en liten genomgång inför omtentan i finansiering, som jag ska skriva 28:e och vet inte när jag ska hinna plugga till den... Livet... 
 
Nu blir det att återgå till plugget. På kvällen ska jag nog bege mig till stan innan jag ska hämta kusinen och möta upp en vad som verkar vara en trevlig pöjk som jag träffade på nätet, spännande! 

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Jag ser att du har mycket att stå i!

2012-08-09 @ 17:03:34
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0