SOMETHING OLD, something new, something borrowed, something blue..

Nej, jag ska inte gifta mig. Jag tycker bara om denna "ramsa", speciellt för att den användes flera gånger i Doctor Who, där man syftar på Doctors transport medel - T.A.R.D.I.S. som är då blå. Och lägg märket till att jag betonar "something old". Nu till ämnet.. Så tidigare i mitt liv har jag varit ganska anti när det gällde second hands och loppis. Men under det senaste året, när jag kände på hur svårt studentlivet kan vara, när resurserna inte räcker till... Idag följde jag med min mor till en loppis som är öppen varje helg här i Brandbergen. Jag gjorde det främst för att jag orkade inte plugga mer, men det visade sig vara ett bra steg. Jag blev av (eller jag "lånade" från mamma) med 160 kr och köpte tre grejer som jag skulle i vanligt fall betala dryga tusenlappen för.


En perfekt skolväska i läder! Stor och med några fack,
kostade 100 kr. Jag såg en liknande för ett tag sen
och ville ha den så gärna, men då kostade den 1000 kr. Wunderbar!


En mindre, men ack så cool väska! Också
i riktigt läder (bra att min mor har stenkoll på sådant). 30 kr


En gulligull ring, 35 spänn. Kanske minst
värt av allt jag köpte, men ändå rätt billigt.

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Ale ladna torebka! Tez taka chcialam juz od dawna!

2012-04-22 @ 21:31:08
URL: http://sylvia.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh såna där väskor är så snygga!!! :D (Syftar på båda två, hehe)

2012-04-22 @ 22:17:01
URL: http://thebestlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0