Pluggisdag

Med bara 4,5 dagar kvar till tentan, har jag så klart fullt upp med plugg! Idag pluggade jag nästan hela dagen med några raster men ändå. Jag tycker jag varit jätteduktig, jag har läst igenom tre kapitel i boken, vilket kan tyckas vara lite och inte alls så bra jobbat men jag har gjort det på ett sådant sätt att det sitter bra kvar i skallen! Blie inte så mycket repetition på dem kapitlen, känns som att jag kan det mesta, yay! Förutom plugg då? Var och tränade imorse, det blev 50 min powerwalk/joggning och minus 490 kcal. Jag var och besökte tvättstugan med två kassar av våra smutsiga kläder och ja, inte mycket mer. Men tråkigt hade jag inte iaf.

Nu ska ta min hund och gå på en längre promenad, dels för vovvens skull och dels för min egen, en timmens promenad, trots att inte i så hög tempo= ca minus 250 kcal. Jag kommer altså bli av med totalt 740 kcal och har fått i mig 1044 idag. Kroppen använder ca 1800 kcal för att värma sig och utföra de rörelser som finns i vårt vanliga rörelsemönster, men idag får den bara 300 kcal från mat. 1500 kcal kommer alltså tas från mina fettreserver, wohooo! Fettet, hör du det?! Du ska så jävla bort! Jag har kört på det här mönster senaste månaden, men första gången räknat ut det så här fint ;)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0