20120419

Såå jag tog denna från Sylvias blogg som tog den från Arvina ;)

1. Hur gammal är du om fem år? 24 år och 10 månader

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min hund

3. Hur lång är du? 166,5

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hunger games

5. Vem ringde du senast? Min syster Jagoda

6. Vem ringde dig senast? Mamma

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”wychodze – jag går ut”

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Smsa

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Fader min är död

10. När såg du senast din mamma? Tre timmar sen

11. Vilken ögonfärg har du? Arvina kallade dem för turkosa, så vi kör på det

12. När vaknade du i dag? 7:30, men la mig igen vid 8 och vaknade 9

13. Vilken är din favoritjulsång? Have yourself a merry litte Christmas

14. Vilken är din favoritplats? Jag har inte rest så mycket, men jag trivdes otroligt bra i London

15. Vilken plats föredrar du minst? Universitetet!!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag vill så gärna flytta, hoppas på England eller kanske tom lite längre bort – Australien vore inte helt fel!

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Inget, jag var inte lättskrämd när jag var barn
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattade med Sylvia, för nån timme sen och skrattade när jag såg på Doctor Who tidigare (för att Sylvia blir mer ”vem” liksom)

19. Hur stor är din säng? 90 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med

22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag var tvungen att räkna, men hela 9 st!

23. Hur många landskap har du bott i? 1

24. Vilka städer har du bott i? Gdynia och Stockholm

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor!

26. Är du social? Beror på, både människorna och mitt humör

27. Vilken är din favoritglass? Chokladglass toppar allt i alla lägen

28. Vilken är din favoritefterrätt? SERNIK! (polsk ostkaka)

29. Tycker du om kinamat? Ja

30. Tycker du om kaffe? Jag tycker om mjölk med kaffe i. Latte eller helt enkelt ¼ kopp kaffe, resten mjölk

31. Vad dricker du till frukost? Te eller vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Sover oftast på magen

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa/kela? Ibland känner jag för det, men oftast inte speciellt mycket.

35. Är du en beroendemänniska? Beroende av datorn, mobil, facebook, mat/godis.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Kanske, beror på hur mitt liv blir

38. Kan du några andra språk än svenska? Polska, engelska och lite tyska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng i början av sommaren, då är det ju för kallt att bada i hav! Sen är det havet som gäller!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder!

42. Äger du dyrbara smycken? Jag har fått lite dyrare smycken från mina farföräldrar när jag tog studenten, de betyder väldigt mycket för mig.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Nu kollar jag inte på Doctor Who på tv, men det är ju en tv-serie, så ja, DOCTOR WHO och sen tittar jag på tre polska serier som jag tycker om: M jak milosc, Na Wspolnej och Prawo Agaty (hahaha läs och förstå det, mina icke-polska läsare! ;)

44. Kan du rulla med tungan? Jag det kan jag nog

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min yngsta syster Jagoda. Hon är bara 7 år, men hon är den som får mig att skratta allra oftast

46. Sover du med gosedjur? Räknas min hund?

47. Vad har du för ringsignal? En instrumental solo från låten Paint the silence av South.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min smyckesbox med Brittiska flaggan på är ju lite röd

50. Flirtar du mycket? Gör jag väl inte...

51. Kan du byta olja på bilen? Verkligen inte

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Mm, verkligen. Tror man behöver körkort till sådant...

53. Vilken var den senaste boken du läste? Kurslitteratur... Annars andra boken i Wallander-serien

54. Läser du dagstidningen? Läser DN-online varje dag

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Hur dansar man i bilen?!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 107,5 ”bästa dansgolvet i Stockholm”

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Säkert några anteckningar i skolan

59. När var du i kyrkan senast? I augusti, som e turist i en kyrka i Köln

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Minns inte riktigt om jag hade någon favoritlärare då.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 1 dag, vandringen i början av 3:an... Hemskaste jag någonsin gjort!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Min yngsta syster, hon gjorde en kanin-gosedjur speciellt till mig! :)

63. Vad lyssnar du på just nu? Coldplay - Trouble

64. Har du varit med i tidningen? Nej

65. Vad är det konstigaste du ätit? Smakat känguru

66. Vem såg dig naken senast? Jag låter verkligen inte människor se mig naken!

67. Vad är det för färg på din tandborste? Svart och vit

68. Hur imponerar man på dig? Om man är intelligent och smart, men inte snobbig eller hur man ska säga.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen, jag klarar mig själv.

70. Har du någon piercing? Öronen

71. Din största vinst? 50 kr på Triss, yeah!

72. Civilstånd? Komplicerat förhållande med Doctor Who som ännu inte besökt mig...

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, DN, fastreg, gmail, bloggar, 9 gag (fast allt mer sällan på sista tiden)

74. Är du fåfäng? Kommer och går i perioder

75. Ångrar du någonting du gjort? Säkert, men inget självklart som jag kan komma på nu.

76. Hur gammal är din pappa? Han skulle fylla 44 i juni

77. Vilket är ditt drömjobb? Ett jobb där jag inte behöver göra mycket, men ändå får massor med cash.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? RESA!!!

79. Vad har du haft för husdjur? Hundar

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? 1. Jag är extremt högerhänt; kan inte göra någonting med vänster hand i princip... 2. Jag skulle vilja bleka mina tänder 3. Jag föddes genom kejsarsnitt; jag var insnurrad i navelsträngen och skulle antagligen strypas av den om de väntade lite längre med att ta ut mig.

81. Svär du ofta? Lite med sällan på sista tiden faktiskt; jag har kommit till ett stadium där jag vet att det intet hjälper..

82. Sverige när det är som bäst? På sommaren! Sommarkvällar ute är det bästa jag vet!

83. Kan du åka slalom? Nej

84. Vad har du ätit i dag? Alldeles för mycket och fel mat!

85. Vad har du för utbildning? Gymnasiet och påbörjad universitetsutbildning inom ekonomi.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? My face, ögonen som man inte kan sätta färgnamn på ;)

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Äsch, hela jag är fin ;) nämen det är inte kroppsdelarna det är fel på, det är fettet som missbildar dem

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag har inga

89. Vilken är din sämsta egenskap? Skjuta upp allting, alltid, överallt...

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Genom Doctor Who blev jag något intresserad av Vincent Van Gogh och hans verk. Starry Night, tycker jag om som mest.

91. Saknar du något? Jag brukade vara väldigt glad, ambitiös, hade den där livsgnistan i mig. Nu är den typ borta. Jag saknar den.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Visst är det det!

93. Vad gör dig ledsen? Att jag har typ inga perspektiv på ett roligt liv...

94. Vad gör dig glad? Min familj, speciellt mina systrar. Vi bråkar och jag klagar på dem, men jag älskar dem otroligt och det gör mig glad att alltid ha dem vid min sida.

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej

96. Vad ska du göra i helgen? Plugga

97. Vad är det knasigaste du gjort? Vette fan

98. Vad har du för laster? Laster? Svenska 2-Karro förstår inte.

99. Vem är din förebild? Jag tänker på mig själv som framgångsrik person, med många människor jag värdesätter högt runt omkring mig och det vill jag leva upp till.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ingenting, har inte lust med något alls idag...

 



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0