Tröttis

Igår blev det ingen filmkväll. Jag bestämde mig i sista stunden att följa med på tentapuben, vilket jag är glad över att jag gjorde. Visst har jag haft roligare kvällar förut, men det var rätt najs ändå. Jag var där med Louise och Renate, ursprungligen Sylvias klasskompisar och vi hade en trevlig kväll. Träffade några jag kände från skolan också och så  fick jag t. o. m ragg som var så fula att klockorna stannade... Kom hem halv 5 typ och redan 11 var jag uppe, så det är inte så konstigt att jag är trött nu. Idag var jag i simhallen med mina systrar, kul att leka med dem ibland. Då kan man leka utan att andra kollar konstigt, då får man ju faktist göra det, när man är med småttningarna alltså! Vi promenerade fram och tillbaka och så simmade vi, så jag blev ännu tröttare. Men jag orkade göra en otroligt god pizza som alla älskade och nu ligger jag i matkoma och försöker övertyga mig själv att bara gå ut med hunden och sen lägga mig och sova ut! Men det är så jobbigt att behöva gå ut i mörkret och kylan...

Imorgon blir det en kort repetitionsföreläsning och efter det ska jag dra mig till Tensta där jag ska stå fram till klockan 20 och jobba. Inte så najs kanske, men pengar rullar ju in och den lönen får jag ju i slutet av november alltså lagom till julklappsinhandlingen. Så jag ska inte klaga, det är ju inte direkt så att mitt jobb är särskilt ansträngande. Bara stå där i fina västen och snacka med folk. Fast nu när det börjar bli kallt är det inte lika trevligt att stå och frysa, men men. Min anställning går ändå ut i slutet av december, så jag slipper att stå i den värsta kylan.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0