Musiken med stort "M"

***

Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde
Och världen håller andan
(vilken färg har själen?)

Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Och allt som du gör
blir till pärlor på min panna
(vilken färg har själen älskling?)

***

Jag står på en flygplats
Och väntar på känslan
En man vid en avsats
Förklädd till Michael Caine

Och alla som älskat dig
Har hatat mig av rädsla
För att jag ska se dem
Som offer vid Palace&Main


***

Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön
Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Men älskling, vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö


Kent, Kent, kära Kent. Två år har gått sen jag upptäckte detta underbara band. Fortfarande lyssnar jag på samma låtar som då. Fortfarande låter de lika bra. Fortfarande ryser jag när jag hör musiken och reflekterar när jag lyssnar på texten. Kent har blivit mitt favoritband bland all annan musik som kommer och går. Deras låtar kommer alltid finnas på mina spellistor. Kärlek. <3




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0