20111130

Hejsan!
Åh! Imorgon börjar min andra favoritmånad (först kommer juni, men de ligger tät!)! Jag älskar december! I år började allt julpynt väldigt tidigt och det är det jag ser mest fram emot när december kommer, men fortfarande! December är mysig! Överallt hör man jullåtar, det luktar glögg, pepparkakor och saffransbullar vart man än går och stämmningen är så underbart vacker! December är ju den månaden, då dagarna är som kortast, men kolla ut genom era fönster! Adventljusstakar och julstjärnor överallt, mörkt är det definitivt inte!

Själv sitter jag i mitt nystädade rum, med julmusiken på och adventsljusstaken och mina blockljus tända, mysfaktor på topp! Inte ens tanken på att jag faktiskt ska till skolan imorgon förstör den fina känslan jag har. Jag har dessutom redan börjat kolla efter julklappar och födelsedagspresenter (hela fyra stycken av mina närmaste fyller år i december!) och till och med bestämt mig för några! Första presenten för december är inköpt och inslaget, det är en födelsedagspresent till min mami som fyller 41 år imorgon! Grattis kära mor!

Idag har jag varit en utmärkt hemmafru! Jag städade hela lägenheten, lagade middag till familjen (bakad potatis med hemgjord kycklingröra, mums!) och pyntade även balkongen för att överraska min mamma som velat pynta (för att ALLA på gården har redan gjort det!), men jag tyckte att det var för tidigt. Fint blev det! Och nu är jag mitt i ett tvättpass och ska alldeles snart springa ner och kasta in andra turen i torktumlarna, så hejdå! :)

Ps. Glöm inte att öppna första fönstret på chokladkalendern imorgon! ;)

Kommentarer:
Postat av: san

Ja det är så mysigt! :) tittade du på julkalendern? :)

2011-12-01 @ 21:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0