20111111

Först, värt att påpeka vilket datum det! Så många ettor det blev!

Imorse var jag i skolan, men på något konstigt sätt känns det som att det var igår... However, föreläsningen började klockan 8 och jag var verkligen trött! Jag hade sovit lite drygt 6 timmar vilket är mycket för lite för mig. Så jag kände mig trött, seg och allmänt bitterfittig och störde mig på allt och alla. Så fort jag kom hem, vilket var strax över 12, åt jag lunch och la mig och sov fram till 15. Gud vad skönt! Jag var stört trött, verkligen! Hade tänkt att plugga på eftermiddagen, men tänkte att jag förtjänar lite ledigt och istället ska jag verkligen ta och plugga imorgon!

För ett bra tag sen började jag kolla runt på företagsekonomiska institutets hemsida. Jag hoppas ju hjärtligt att kunna studera där nästa termin, men förutom det är det något mer jag vill otroligt mycket! Att åka utomlands som utbytesstudent! Det vore så himla skoj! Högst på listan står Storbrittanninen med London på toppen, sedan kommer Australien, USA och sist men inte minst Kanada. London skulle vara härligt, men de andra skulle passa rätt bra också. Visst, det är svårt att bli utbytesstudent, det är en hel del krav som man måste uppfylla. Först och främst måste man ha bra betyg i företagsekonomikurserna, så jag måste redan nu vänja mig att det blir MYCKET plugg de kommande terminerna. Sedan är det väldigt meriterande om man är med i Föreningen Ekonomerna, främst om man är fadder till en utbytesstudent. Jag tänkte att ansöka om att bli en sådan fadder så fort jag börjar på programmet. Man får hoppas på att man får en polsk student man ska ta hand om, inte så svårt då. Det är de viktigaste, men det gäller också att scora bra på någon engelskt språkprov, helst TOEFL, så det gäller verkligen att träna engelskan nu. Jag får väl fortsätta prata med mig själv, det börjar faktiskt flyta på bätte och bättre och den brittiska dialekten som jag försöker lära mig från brittiska tv-serier och dylikt, börjar sitta lite grann. Jag kanske ska försöka att skriva engelska inlägg här på bloggen, det kanske hjälper lite i språkutvecklingen.

Jag vill inte ha för stora förhoppningar, för att inte bli besviken sen, men gud vad kul det skulle bli! Den senaste timmen satt jag och läste en blogg skriven av en svensk utbytesstudent som studerade i Kanada. Hon verkar ha haft det så underbart bra, att jag blev ännu mer taggad. Jag vet att det är mycket som krävs och dessutom måste man ta studielån och grejer, men jag tycker det är så himla värt och jag tror faktiskt att jag kan lyckas med tanke på hur gärna jag vill göra det här! Jag har aldrig velat någonting så mycket som det här. Jag får nästan gåshud av upphetsning när jag tänker att jag skulle kunna bo i ett annat land, helt själv och uppleva någonting helt nytt! Det vore super!

Ja, jag märker att mina senaste inlägg har blivit lite väl långa, men kanske bättre de än inga inlägg alls. Och jag tycker faktiskt att det är exakt vad man har bloggen till, att kunna skriva av sig, sina känslor och funderingar. Ska nog lägga mig snart, så jag kan vakna upp rätt tidigt imorgon och kunna plugga, har en dugga på onsdag och vill så gärna att det ska gå bra! Det känns ändå att man har fått i huvudet ganska mycket av föreläsningarna, även om det är mycket nytt som är ganska svårt, just därför måste jag repetera. För som min föreläsare sa idag: "Repetition är kunskapens moder!" Imorgon ska det repeteras! Puss och hej så länge!

Kommentarer:
Postat av: Jonas Nordgren

Carro, det är sjukt härligt att du känner efter vad du vill göra, tar reda på vad som krävs för att förverkliga det och sen gör det. Det är helt enkelt RÄTT RÄTT RÄTT, men det är långt ifrån alla som gör så.

2011-11-12 @ 17:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0