20111110

Nu, när man använder kollektivtrafiken i mycket större utsträckning än vad man gjorde under gymnasietiden, kommer man så klart i "kontakt" med fler människor. Oftast är jag likgiltig mot mina medpassagerare, men ibland får jag bokstavligt talat damp. Därför bestämde jag mig för att göra en lista över dåliga beteenden som vissa människor har. Here it comes!

*De som inte erbjuder sin plats till äldre, sjuka, gravida
. -Ja. Jag har suttit och observerat. När en gammal gubbe eller en gravid kvinna kliver på tunnelbana sänker plötsligt alla sina blickar. Ingen ser, ingen bryr sig. Det är HELT otroligt! Jag brukar ge plats till dem som behöver den mer än vad jag gör. Då vaknar de som inte brydde sig till och får typ en sådan blick: "nämen oj, det var väl visst en äldre dam där som kan knappt stå, hur kunde jag missa det?! Jag skulle lätt röra på mig!". Man ba: jo, men tjena. Gå och häng dig. Det är för övrigt oftast människor som är invandrare som reser sig upp (inklusive mig). Det finns snälla svenskar, men de flesta är ju fan kalla fittor som bryr sig om sin egen röv. Endast.

*De som blir förbannade när någon råkar stötta till dem eller trampa på dem, när man åker tunnelbana under rusningstrafiken. -Har hänt flera gånger att jag har gjort något sådant, men direkt efter, har jag givetvis bett snällt om ursäkt. Inte alltid var det reaktionen "nämen, det är lugnt". Ibland fick man nästan en utskällning och andra gånger såg man vilken mördarblick de gav mig. Man ba: ta taxi eller skaffa körkort om du inte klarar av att åka kollektivt! När man står packade som sillar på tåget (oftast linje 19 mot Alvik) mellan Gullmarsplan och Skanstull en måndagmorgon, så får man fan räkna med att någon kan faktiskt råka stötta en med armbågen. Shit happens.

*De som tränger sig på/av osv. -Alltså allvarligt. Häromdagen var det en dam (för att inte säga fittkärring) som med hög stämma sade åt folket på Gullmarsplan kl. 7.19 på morgonen, att de ska skynda och flytta på sig, för hon har ju faktiskt bråttom. Man ba: nähä! Alla andra åker ju bara till stan för att hänga med vännerna. De ska inte alls till jobbet, skolan, läkaren eller vart de än ska, där de måste passa tiden. Eller när man står snällt och väntar på att tunnelbanedörren ska öppnas och folk ska kliva av, finns det ALLTID en jävel som kommer från ingenstans och tränger sig på innan alla hunnit gå av. Gå och dö!

*De som springer till bussen trots att det är flera minuter kvar till avgång. -Står tydligt: 809 Svartbäcken - 3 min, ändå kutar de. De kanske vill ha plats, vad vet jag? Det bästa är när bussen har inte ens startat motorn och de springer. Gud så de springer.

*De som trycker på STOP-knappen onödigt. -Bussen åker till Gullmarsplan. Det är slutstationen. Varför då trycka på knappen?! Ok när man är ensam på bussen och är rädd att chaffören kanske inte ser en och tar med denne till bussgaraget. Men nu pratar vi om en fullproppad buss, en tidig morgon på en vardag. Desstutom stannar den på typ fem hållplatser. Fem stycken i Brandbergen och sedan åker den utan att stanna förrän på Gullmarsplan. Men visst, varför inte trycka, chaffören kanske tror att de flesta hade bara lust med en åktur sådär på morgonkvisten och nu ska de faktiskt tillbaka till Brandbergen med samma buss? Why not?

*De där jävla "musikanterna! -Ni vet de där ziegienare typ, som kliver helt plötligt på tunnelbanan och börjar spela och sjunga. Den enda frågan som dyker upp i mitt huvud i dessa stunder är: FOR GODS SAKE! WHY?! De kan inte sjunga. De kan knappt spela. När man varit i skolan/jobbet i flera timmar vill man inget hellre än lite tystnad. Nämen då ska de komma och förstöra! Jag undrar en sak: får de ens göra så? En annan sak jag undrar: har de giltiga biljetter? Om ja, då är det väl jävligt ovärt att betala så mycket för biljetten för att samla pengar, låter ju underligt att de skulle faktiskt kunna samla ihop till ett månadskort var. Och om de inte har det. Moahahah jag väntar tills de faktiskt missar att en kontrollant kommit på tåget. DET kommer vara värt att se och lyssna på! Skaffa ett ordentligt jobb förfan!

Det är säkert fler beteenden jag stör mig på i kollektivtraffiken, men jag kan för närvarande inte komma på flera. Jag lämnar ämnet öppet och återkommer eventuellt med fler punkter. Så länge: puss och hej!

Kommentarer:
Postat av: sylvia

HAHAHAHAHA, smieszny inlägg!

2011-11-10 @ 23:48:57
Postat av: Patrycja

Fin blogg Karro <3

2011-12-29 @ 12:33:59
URL: http://Paatryycjja.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0