Nytt rum och magsjuka

I söndags bestämde jag spontant för att måla om mitt rum, så jag tog och gjorde det också. Jag målade taket, alla vägger och alla lister helt själv. Det blev kanske inte så bra som om det vore ett proffs som hade gjort det, men det blev förvånansvärt bra! Så nu är allt vitt och taket har inte sina äckliga fläckar längre. Fick även min mamma att köpa nya möbler till mig, så nu har jag äntligen ben till min säng, en byrå från IKEA och en garderob från Jysk, som är ungefär 3 gånger större än den hade förr. Känns nästan tomt därinne nu, haha! Lite budgetmöbler, men gjorde så mycket! Nu ser det mycket fräschare ut, fast det är inte helt klart ännu. En bred hylla ska hängas upp snart, så att jag kan ställa mina böcker där. Sedan ska jag till IKEA imorgon och köpa nya lampor, gardiner och gardinstång till förstås; blockljus, sängöverkast och ett sidobord ska också in i korgen. Sedan såg jag en otrlogit fin matta inne på Rusta och den ska jag också ha! Överkastet, mattan och gardinerna, alla de är i lila! Alltså blir det bara vit och lila på rummet, enkelt, men snyggt!

I tisdags när jag kom hem såg jag mina stackars systrar otroligt hängiga. Helt plötsligt började de kräkas till höger och vänster. På kvällen kände även jag att jag hade ont i magen, men intalade mig själv att jag bara blir paranoid och att ingenting händer. Tyvärr, jag hade fel. Senare på kväller började min mage strula. Usch och fy! Missade matteprovet igår, för att jag mådde så otroligt illa. Vilade hela dagen och nu är det mycket bättre, även om jag känner lite illamående efter jag ätit eller druckit, men jag spyr inte ut det iallafall. Hoppas på att vara tillräckligt bra för att gå till skolan imorgon och åka till IKEA efteråt så klart!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0