Vi sjöng om studentens lyckliga dag!

Det gjorde vi flera gånger om! Studenten är tagen! Den 6:e juni 2011 kommer för alltid vara kvar i mitt minne och inte som en vanlig dag, utan en helt underbar dag. Jag vill påstå att det var den bästa dagen i mitt liv! Vi började prick kl 8 med frukost hemma hos Lollo. Frukost, jordgubbar och en del chamagne blev det. Sen åkte vi till skolan för att bli fotograferade, sedan blev det utdelning av betyg och pris i skolan och efter det det efterlängtade utspringet. Vi vrålade studentsången om och om igen. Helt otroligt hur massa kort det togs under dagen, jag blir taggad i nya bilder på fb hela tiden och släkt och vänner skickar bilder också. Kul! Då glömmer man verkligen inte! Efter utpringet träffade jag min familj, släkt och vänner, tog emot massa kramar och gossedjur, så trevligt! Sen åkte vi flak, så hiiiiimla kul! Det var det jag såg mest framemot och jag blev inte besviken! När jag kom hem väntade alla mina gäster redan på mig. Vi åt god mat och hade det trevlig med varandra, mysigt värre! På kvällen blev det slutskivan. Jag var otroligt trött och även om jag inte vore det skulle jag tycka det var rätt tråkigt. Det var det enda som jag är missnöjd med gällande studentdagen, resten var top notch!!! :D

Vad det gäller utdelningen av betyg och pris... Betyg var som jag förväntade mig, inga överraskningar, jag är faktiskt rätt nöjd. Inga G och verkligen inga IG. Det skulle kunna vara några fler MVG:n, men aja det duger. Sen blev jag faktiskt tilldelad ett pris! Språklig raketkarriär blev priset kallat, jag blev så otroligt glad och rörd! När rekotorn gav mig priset sa han att det var det trevligaste priset att dela ut. Och sedan fick jag veta att det var min tyskafröken som föreslog att ge mig det priset! Jag har alltid tyckt om henne, men just då gillade jag henne mer än nånsin förr! Jag fick presentkort på Akademibokhandeln av värde på 200 kr som blir perfekt när man ska köpa block/böcker till universitet sen! Såhär led motiveringen förresten:

"Efter bara några år i det svenska språkbadet har du visat en enastående
känsla för språket och en fantastisk språkbehärskning.
Roliga och intresseväckande texter samt levande och
underhållande muntliga framställningar! -Fria"

Såja! Nu är det sommarlov alltså! Jag har inte riktigt fattat det ännu, men så är det! Imorgon tar mina älskade vänner Elin och Sylvia studenten! Grattis på förhand sötisar! Ska på Sylvias middag efter deras utspring och efter det, på kvällen blir det slutskiva! Det verkar som att det kommer att vara massoooor med människor, helt ok ändå! ;) Tror vekligen att den kvällen kommer vara mycket mer lyckad än min egna slutskivan faktiskt! Jag kommer iaf inte vara lika trött! ;D

Jag blev även tilldelad ett annat pris! Jag blev nämligen

Klassens Dramaqueen, inte så oväntat! ;)

 

Så här glada var vi! Jag kommer sakna min klass lite grann faktiskt!

Vi spenderade trots allt tre år tillsammans.

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0