Imorgon tar vi studenten, fan vad vi är bra!

Idag tänkte jag bidra med ett långt inlägg. Det är inte så att jag vill sammanfatta de senaste tre åren, men jag känner ändå att jag har rätt mycket att skriva. Så är det, imorgon är det studenten. Jag kan inte säga att jag väntat på den dagen i 12 år, jag spenderade trots allt de första sex åren i skolan i Polen, där det inte alls är så roligt att ta studenten, man firar typ ingenting. Men sedan den dagen jag upptäckte hur kul studentdagen i Sverige kan vara har jag längtat och nu är vi framme vid den dagen.

Tre år på gymnasiet har gått. Det kommer låta klyschigt, men det känns inte som tre, kanske som 1,5. Högst. Jag minns fortfarande vad jag hade på mig första skoladagen, vem jag pratade med först, var någonstans i föreläsningsalen jag satt och väntade på att bli tilldelad en klass. Jag var såå nervös. Idag är jag också nervös. Snart ska jag lägga mig, men jag vet redan nu att jag inte kommer kunna somna. Eller jag är inte nervös, inte alls faktiskt. Jag kan bara inte sätta ett ord på hur jag känner! Jag exploderar inifrån så glad jag är att dagen är kommen!

Klart var det sorligt att städa klassrummet och slänga alla tre åren man har tillbringat där i papperskorgen. Städa ut oss därifrån. Jag sitter och tänker att vår klass kommer aldrig igen sitta i våra soffor, äta lunch och diskutera om massa saker. Aldrig igen ska jag värma mat i skolans micro. Aldrig igen ska jag ta fram nyckel för att gå in i skolan på morgonen. Aldrig igen ska jag hjälpa till att pynta klassrummet innan jul samtidigt som julmusiken hörs i bakgrunden.
Jag kommer sakna mina klasskamrater. Jag kommer sakna mina lärare. Jag kommer sakna själva platsen. För även om ibland har det varit mycket jobbigt med massa läxor och stämmningen i klassen inte varit den bästa, så har vi ändå haft roliga stunder tillsammans. Dessa tre år har varit riktigt bra år. Jag har lärt mig massor och jag har även lärt känna massor med nya, trevliga människor och jag hoppas ha kvar iaf lite kontakt med iaf en del av dem.

Imorgon tänker jag ha riktigt kul! Jag kommer att behöva gå upp kl 6 på morgonen och kommer lägga mig ungefär 24 timmar senare, men jag känner på mig att det kommer vara en av dem bästa dagarna i mitt liv!
Även om det är nu någonting som tar slut är det nya tider som ska påbörjas. Jag önskar mig själv och även ina klasskamrater att tiden som nu kommer ska bli helt underbart bra! Puss å hej!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0