Ett inlägg såhär på Midsommaraftonen

Jag försökte skaffa mig en uppfattning om varför man firar midsommar, men jag fattar inte riktigt. Det är ingen som föddes, ingen som återuppstod, inget nytt år som ska börja. Ganska onödigt faktiskt. Jag kom fram till att människorna helt enkelt vill ha ett extra tillfälle då de kan dricka sig fulla och ingen kan säga något, för det är faktiskt typ "tradition". Visst kul för ungarna att dansa runt midsommarstången, annars? Fira midsommar med tårta? Why liksom... Mamma bestämde att vi skulle äta potatis och sill idag, men det är bara ett sammanträffande. Vi firar inte midsommar. Jag vet inte om det vore annorlunda om vi bodde här längre tid. Ganska tråkigt.

För övrigt spenderade jag en trevlig dag med mina vänner igår. Vi började med att fika på Wayne's, där jag kunde dricka den godaste smaksatt latte som existerar. Denna gång blev det med vit choklad. Mumsi! Sen gick vi runt på Odeplan och sen tog vi oss till norra delarna av Stockholm för att kolla på ett ställe som Elin och Sylvia hade beskrivit i sin bok. Där tog vi en pizza och åkte hem. Jag var hemma efter 21 och kände att äntligen hade det hänt något iaf någorlunda kul under den här sommaren. Jag ska visserligen åka till Tyskland i augusti och vi ska antagligen hyra en stuga med min familj någonstans, men annars verkar det inte som att det kommer hända så mycket. Vi planerar att åka nånstans med mina vänner, men jag är tveksam om det kommer hända. Vi planerar alltid massor och sen blir det inte av. Det vore kul, men jag ska inte ha för höga förhoppningar så att jag blir besviken sen.




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0