Filmhelg

Vem har sagt att man måste vara flera stycken för att en filmkväll ska bli lyckad? Körde en ensam filmkväll igår och det var lika kul. Men med sådana filmer behöver man inte sällskap för att njuta.

Först såg jag The Dark Knight, vilket är andra delen i Batman serien, men jag läste att den är jättebra så jag valde att strunta i första delen. Jag förlorade inget på det. Filmen var riktigt bra! Mycket action, braskådespeleri (speciellt Heath Ledger som spelade Jokern, helt underbart bra!) och bra story.






Sen var klockan redan 23 och filmen som stog på tur var över 2,5 timme lång och jag tvekade, ska jag se på den eller inte? Jag såg på den och bra att jag gjorde det! Hade inte så stora förväntingar, men blev överraskad. Into the Wild visade sig vara en av dem bästa filmerna jag någonsin har sett! Bra räcker inte, underbar är lite för lite. Den var lite seg då och då, visst. Men slutet på filmen fick ihop det hela på ett sådant sätt att det rörde till och med mitt stenhjärta. Ja, jag grät. Jag känner gråten i halsen fortfarande när jag tänker tillbaka. Vacker och sann historia!

 

 

 

 

Och idag skulle jag och mina systrar på bio och se en film vars namn jag inte riktigt minns, men eftersom jag inte orkade med det stannade vi hemma och såg på en film som vi länge velat att se, nämligen How to train your dragon. Och även där blev jag inte besviken! Jag tror faktiskt att det är den bästa animerade filmen jag sett. Så underbart fin! Åh, jag älskar den fullständigt!

 

 

 

 


Jag önskar verkligen att alla filmer jag ser framöver är lika bra som dem här tre. Då blir jag aldrig besviken på en film igen!

 

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0