It's the most wonderful time of the year!

Idag vaskar jag det där med mina datumrubriker och kör på ett citat från en av mina favorit jullåtar! För att det går inte att förneka, att jul är den mest underbara tiden på året! Jag är fortfarande som ett litet barn, all inclusive! Jag har julkalendern, jag älskar att pynta hemmet och granen, och jag väntar fortfarande på julklapparna med stor spänning! De senaste två dagarna har jag städat hela hemmet, bakat en polsk vallmokaka (som blev väldigt ful, men RIKTIGT god!) och hjälpt till massor när min mamma lagar mat. Så otroligt mysigt att stå i köket med henne och skratta, för att det blir alltid någonting att skratta åt, om inte mina misslyckade bakelser, så är det mina systrar som spelar upp teater för oss och då är det riktigt svårt att inte skratta!

Jullåtarma spelas med ännu större frekvens, nu även polska jullåtar och de spelar vi alltid sist, för att de är riktigt juliga. Spelas de inte, så är det vi som sjunger på dem, så fult, hahaha! Som sagt har jag städadat de senaste dagarna vilket gav min en otrolig träningsvärk i hela kroppen, speciellt mina stackars armar och händer, ojojoj vad ont, men värt var det, för att det gav också ett stort resultat, det är skinande rent, till och med på mitt rum och när det händer, då vet man att det är jul! ;) Jag har kunnat lägga den tiden på det, för att jag har varit så duktig och köpt alla julklappar redan!

Apropå julklappar, idag kommer mina fina vänner (Sylvia, Sandra, Karolina och Patrycja, om någon skulle undra!) och vi ska köra en lilla julafton, med varmt äppelvin och julklappsbyte, gud vad mysigt det ska bli! Men först ska jag tvätta lite kläder och annat som behöver tvättas, dammsuga lite, så det är ännu renare och fortsätta med annat smått och gott som behöver fixas. Jag tvekar över att jag kommer att ha tid att kika in här och skriva igen, därför skriver jag redan nu:

Till alla mina läsare (och därmed antagligen till mina vänner); Ha en riktigt GOD JUL, som jag hoppas ni får fira med era närmaste och käraste! Låt era hjärtan vara glada och riktigt varma, inte bara med hjälp av glögg! ;) Ät inte för mycket sill, julskinska och andra godbitar! Ta hand om varandra, puss!

Kommentarer:
Postat av: San

Dziekuje! nawzajem! :)

2011-12-23 @ 19:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0