Söndagen, den 19 september

Dagen började med att jag vaknade redan kl 8 för att hinna till kyrkan, där mina kompisar skulle konfirmeras. Jag var Sylvias fadder. Jag var yngst, snyggast och lätt coolast av alla faddrar (stavning?). Sen var det fika i kyrkan, där jag åt massa god tårta. Efter det blev det middag hos Morawiecki's och trots att jag åt så mycket i kyrkan, åt jag ännu mer god mat där :P Sen drog jag till Handen med Sandra, där vi även träffade Elin. Jag köpte små presenter till mina söta konfirmander samt en grå, stickad tröja, en mössa och en allmanacka till mig själv då.

Idag är det en viktigt dag. Det är valdagen och trots att jag inte får rösta i riksdagsvalet, är jag väldigt engagerad i det hela. Jag får självklart rösta till kommunen, men det känns inte så viktigt och jag har inte alls så bra koll på kommunalpolitik. Om jag då skulle få rösta, skulle jag rösta blått. Mina hopp i valet är alltså att alliansen vinner samt att Sverigedemokraterna inte kommer in i riksdag. Jag tänker snart sätta mig framför tv:n och vänta på preliminära reslutat.

Fick höra att man röstar på Moderaterna för att det är "inne" att göra det. Jag kan dock säga att jag faktiskt känner till deras ställning väl och håller med på de flesta punkterna, därför törs säga att jag är Moderat.


Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Jag håller fast vid att det har blivit trendigt, men jag tror på dig att du är riktig moderat. Jag gillar folk som läser på!



Anledningen till att jag anser att det är en trend är för att när man frågar folk varför de gillar moderaterna så kan de inte svara. Samma svar på frågan om varför man tycker att de röd-gröna är idioter

2010-09-19 @ 20:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0