Veckan är slut...

...och nu är det helg som gäller. Skulle vara en middag hos mig imorn, men det blir inget. Anna Bergendahl har varit så dålig och inte gått vidare, så jag tänker inte ens titta på Eurovision. Istället ska jag på 30-årskalas. Bara polacker, massa mat och vodka. Jag vet inte varför, men ibland tycker jag om att umgås med äldre människor... Kanske därför att de behöver inte spela så jävla coola, vilket underlättar umgänge?

Sex and the city 2 hade premiär i Sverige igår och gissa vad. Jag var där och såg den! Den var bra, riktigt bra! Jag måste erkänna att jag egentligen har aldrig tyckt om sådana "tjejfilmer" och ville gå på den bara för att umgås med mina kompisar och så var jag sugen på att gå på bio. Men den filmen (samt första delen) förändrade min syn på den sorts filmer. Den var rolig, underhållande och fick mig bara att drömma om deras lyxiga liv, som verkade mycket mer äkta än lyxlivet från t.ex. Gossip girl. Jag har bestämt mig för att kolla på serien nu, vilket jag började med idag. Lite annorlunda från filmen var den första avsnittet enligt mig, men den verkar bra och jag är riktigt sugen på att se flera.

Idag fick jag äntligen veta var jag ska sommarjobba. Det visade sig vara ett dagis som ligger ungefär fem minuter ifrån mig, vilket jag tyckte var väldigt bra, då jag inte kommer behöva åka ingen-vet-hur-långt-bort, för att börja tidigt på morgonen. Jag kommer antagligen börja kl 9 och sluta vid kl 2. Inte illa.

Jag har märkt en sak. Jag tycker om att skriva. Det jag skriver här på bloggen är kanske inte så bra eller speciellt intressant (mest därför att jag har inte så mycket att skriva om), men på något sätt tycker jag det är väldigt kul. Kanske borde jag tänka tillbaka på mina drömmar från när jag var runt 12-13 år, då jag hade så gärna velat att bli journalist. För att jag börjar tveka mer och mer på hela grejen med civilekonomi...

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0