Hey girl, hey. And you too, boy.

Jag hade en aaaasbra dag igår! :) Främst därför att jag skrev min statistiktenta som vi fick facit till redan några timmar senare. Och jag hade allting rätt! Mitt första A på universitetet! Sitter fint, kommer se bra ut när jag gör vidareansökningar till Uni of Newcastle. Sen hängde jag med mina älskade vänner fram till kl 4 (vilket är typ tidigt för oss...) och under alla dessa timmar ägnade vi åt oss mina hobbies - vi lyssnade på MUSIK, livemusik till och med, vår kompis Fadi hade konsert med sin klass och de var riktigt bra! Vi ÅT, på Donken visserligen och inte någon fashig restaurang, men vad gör det? Gott var det ju iaf. Och så halvSOV vi i en hög i Sandras och Sylvias säng där vi SKRATTADE och PRATADE en massa. Tex om hur ett par siamesiska tvillingar lyckades skaffa 10 respektive 12 barn, jag är fortfarande helt fascinerad. 
 
Nu är jag lite ledsen, för att statistik var faktiskt min favoritkurs (jag visste att det skulle bli så!!!) och nu är den över :( Måste vänta till nästa vårtermin, då kommer jag läsa finansiell statistik och även finansmatte, längtar! :D Älskar allt som har med siffror att göra, det är så skönt och logiskt, underbart! Men inga ledsna miner nu, nu är jag faktiskt ledig i en och en halv vecka, så när som på tisdag, då jag ska göra klart en komplettering med min grupp, men det är en liten grej. Gud vad jag ska sova ut! Och efter påsken börjar jag på en ny kurs, handelsrätt eller som det egentligen heter - juridisk översiktskurs, skojs det också! Tror det kommer gå helt ok, har höga förväntningar och stora förhoppnigar. Och en bästis som pluggar tredje terminen på juristprogrammet ;)
 
Och så tänkte jag härma Sylvia och göra en lista med "intressanta" saker om mig själv. 10 kommer jag nog inte kunna hitta på, men så många jag kan. Och så kanske blir det inte helt som hennes, jag tycker om att vara egen ibland. Förhoppningsvisst har jag inte skrivit det tidigare...
  • jag anpassar min musik efter årstiderna (fast jag lyssnar på indie årt runt, vid sidan av resten);
  • småbarn och äldre peroner brukar tycka om mig, vilket är helt ologiskt, för att oftast tycker jag inte om dem;
  • jag tänker alldeles för mycket! jag är inte en spontan person, jag måste oftast tänka igenom grejer tusen gånger om!
  • det jag ångrar mest i livet är att jag slutade gå på piano;
  • jag pratar ofta med mig själv; speciellt när jag pluggar eller så;
  • jag har världens sämsta tidsuppfattning! jag brukar mäta tiden i antal låtar jag lyssnat på: "å, nu är det den fjärde låten som spelas, det måste ha gått 10-12 min. Timmar är för mig helt omöjliga att uppskatta;
  • jag är egentligen jätterädd att åka tunnelbana! Inte bara åker man i trånga, mörka tunnlar, men så kan man ju alltid råka ramla ner på spåret och bli påkörd av ett tåg. Jag är verkligen lite rädd varje gång jag åker t-bana...
  • jag har jättesvårt att acceptera och ännu svårare att visa mina känslor; i min mening så länge man förnekar en känsla, desto mindre risk att bli sårad; och om jag ändå visar dem så är det på det klumpigaste möjliga sättet ungefär...
  • jag började bita på naglarna när jag var 3 år gammal och det händer fortfarande, att jag gör det då och då, men när jag ser andra göra det, blir jag helt otroligt äcklad!
  • jag tycker egentligen om frustration och stress, för att oftast är det just när jag är stressad eller frustrerad som jag klarar av att göra olika saker;
  • jag ser framemot att skaffa barn; jag menar inte att jag vill skaffa barn nu, aldrig i livet! Men typ om tio år, jag tror jag kommer vara en mycket bra mor.
Good enough, det räcker så. Ha det bra! :)
 
 

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Hur anpassar du? Får du en känsla för hur en låt är eller vad?

Svar: Jag lyssnar på jazz på hösten, på house på sommaren, på pop på våren och lite tyngre musik, hårdrockstil eller rap på vintern. Det har varit så några år nu x)
Karro

2013-03-23 @ 16:30:46
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0