Mer rutin - mer disciplin (pluggmotivation)

Som ni kanske vet är jag inte den personen som pluggar bra och regelbundet (därmed punkten på min nyårslöftelista) och det MÅSTE jag ändra på. Jag kollade runt på olika forum om någon hade tips för mig och det var tom nån som frågade något likande nyss och fick svar att man måste skapa rutiner, skriva upp när man gör vad. Typ 13-15 läsa i kurslitteraturen, 17-20 fritid osv. När jag läste det kom jag på att det var precis så jag gjorde under första terminen på uni. Allt var planerat, jag stannade i skolan och skulle stanna till säg 17, det spelade ingen roll om jag blev klar med det jag skulle göra (om det inte var deadline), sen skulle jag hem och ta ledigt. Och så ska jag börja göra nu också, för att jag kan säga så, det gick skit bra för mig första terminen i jämförelse med resten av min studietid, då jag pluggade när jag hade lust (sällan eller aldrig) eller så pluggade jag då jag verkligen var tvungen (några dagar innan tentan).
 
Det kommer bli svårt, det kommer bli riktigt svårt och jag vet det, men det finns ingen annan utväg. Jag måste plugga mer och jag måste plugga mer regelbundet, annars kommer det skita sig för mig... Så jag har redan börjat ta tag i det, någonstans måste jag ju planera. Tidigare hade jag köpt dyra kalendrar som sedan låg i skrivbordslådan oanvända, då jag glömde att flytta de från den ena väskan till den andra. Men nu gick jag till den mer moderna lösningen och laddade ner en kalenderapp till min iPhone. Telefonen har jag alltid med mig och kollar i den otaliga gånger, så då kommer jag använda kalendern mer. Varför jag inte använder den kalender som redan finns installerad? Jo, därför att det är ful och det är typ noll struktur på den enligt mig och jag blir bara irriterad på den. Så jag betalade 7 kr och laddade ner myLifecal, jag tycker om den och chansen att jag kommer använda den oftare än min fina lila kalender för typ 110 kr, är stor.
 
Hoppas att vi blir vänner. Och hoppas att du, myLifecal,
hjälper mig att få lite ordning och disciplin. Puss!
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0