Den trettionde i första

God afton!
Här sitter jag, då jag egentligen borde göra mig redo för sängen och skriver ett onödigt inlägg. Och så kommer jag givetvis vara lika trött imorgon bitti som varje dag. Jag har nämligen bestämt mig att åka in till skolan tidigare än 12, då mitt seminarium börjar, för att plugga lite med Sylvia. Hur sjukt är inte det?! Och ambitiöst också, givetvis. Förhoppningsvis kommer denna ambitiösitet (är detta ens ett ord?) hålla sig kvar tills imorgon, för att det kan faktiskt hända att jag stänger av väckarklockan och sover vidare, skulle inte vara så konstigt.
 
Vad bestod dagen av? Ja, lite bitterhet, i och med att jag på tredje, vänta, jag ska upprepa detta för att ni ska förstå, på TREDJE tentan i rad får ett poäng ifrån B, vilket egentligen inte spelar lika stor roll längre, då jag har fått min utbytesplats och det är i princip det jag behöver bra betyg till, men ändå, man blir ju jäävligt bitter när detta händer gång på gång, för att det är tredje tentan i rad, men det har varit många fler sådana... Just my luck! Jag har haft fyra timmars föreläsningar, vilket är typ det värsta jag vet, har jag upptäckt nu, då vi har haft så långa dagar vid upprepade tillfällen den här kursen. Man blir heelt slut i huvudet och orkar inte fokusera för fem öre, speciellt med tanke på att dessa föreläsningar är väldigt innehållsrika på sådant som är nytt. Det är kursen "grundläggande statistik för ekonomer" jag läser nu för övrigt, vilket är väldigt kul, men som sagt, det är väldigt, väldigt mycket! Tur att denna kurs är 15 hp, då hinner allting smälta in ordentligt, annars skulle det inte gå så bra.
 
Ah givetvis kommer en liten del om mitt utbyte också. Jag har bestämt mig vilken den fjärde kursen jag ska läsa kommer att bli - academic language skills for international students. Förhoppningsvis kommer jag kunna tillgodoräkna denna kurs, om inte så har jag tillräckligt med högskolepoäng ändå, bara inte CSN fuckar upp det för mig. Bra kurs, jag kommer ju läsa master efter jag är klar med min kandidat och den ges i helhet på engelska, då är det ju perfa att ha gått sådan kurs.
 
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0