Body lotion-analys

Imorse efter att jag hade duschat fick jag beslutsångest och det handlade inte om klädval. Nej, nej, det handlade om val av body lotion jag ska smörja mig in med. Och det valet var svårt, tro mig. Jag tror faktiskt att jag äger några fler body lotions än vad en vanlig Svensson gör, inte så att jag har en stor samling, men de är fler än två iallafall.
 
 
Fem body lotions är mina, BARA mina och så brukar jag låna från min mor som äger tre-fyra stycken. Så tillsammans har vi en fin samling, ja. Men på bilden ser ni mina och det är väl inte så svårt att förstå att det uppstår beslutsångest när det sådana godingar att välja bland! Under ser ni beskrivning på var och en av dem och jag ska försöka välja min favorit.
 
Nummer 1 är en body butter med lukt från kokos, det kommer från.. In&finn! Jag tror den kostade typ 25 kr och den luktar GUDOMLIGT, men inte så jättestarkt och lukten försvinner snabbt efter man smörjt in sig. Men ändå, de några få minuter med den här doften är helt klart 25 kr för en ganska generös förpackning.
Nummer 2 är en body lotion i serien "I love...", i det här fallet "I love strawberries & milkshake" från Kicks. Tror det kostar runt 70 kr och den är klart värd priset den också! Den sjunker in fint, huden blir mjuk som babyrumpa och man luktar ännu efter flera timmar! Och den luktar jordgubbsmilkshake från MAX, så ja den lever upp till sitt namn.
Nummer 3 är en body lotion med lukt av jordgubbe och stjänrfrukt eller det är iallafall det som står på flaskan. Enligt mig luktar den smultron eller ja, ni vet det finns såndär cider med smultronsmak, de luktar likadant. Jag köpte den här i Polen och det märks på en gång. Den luktar asstarkt! Och för mig som inte är så känslig mot starka dofter är inte detta ett problem. Jag tror att det är Rossmanns egna märke och den kostade kanske.. 25 kr den också? 
Nummer 4 är en body butter från märket "Sweet secret". Den doftar pistagenötter och... mörkchoklad! Och gudarna i himmlen, jag vill verkligen äta upp den här! Även den är inköpt i Polen för ungefär samma pris och den luktar starkt den också (en fördel, givetvis!). De sjunker dock inte in i huden så bra, det tar en tid, så man känner sig lite kladdig i början...
Nummer 5 känner väl alla igen. Body butter från Body Shop med lukt av mango. Dyrast (99 kr, tror jag) och störst av dem alla, men har samma problem som föregående body butter. Det tar tid för den att sjunka in... Och den doftar betydligt svagare än dem övriga.
 
Och priset för bästa body lotion i min samling får....
 
Nummer 2 - "I love strawberries & milkshake"! 
Bra konsitens, god doft som håller sig länge och den sjunker in bra! En självklar vinnare (men inte en tia, priset skulle kunna vara liite lägre; men aja, den är ganska värd priset ändå :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Vinnaren är väl den du fick av Patte? Jag har svårt för bodylotion, gillar inte känslan av kladd på hela kroppen :/

2013-01-09 @ 17:55:43
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Sandra

Samma här kan inte ha kräm mer än på händerna och benen upp till knäna.
Hahah len som en barnrumpa låter frestande :D Och milkshake från MAX är så jääääävla god"

2013-01-09 @ 19:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0