Två matbesvikelser och ett par vackra ögon

Som en riktig polack är jag stor beundrare av olika sorters soppor. Till min stora glädje, upptäckte jag för ett tag sen, att ett cafe på universitetet, som heter Jalla säljer soppa till lunch för ynka 39 kr. Dessa soppor har visat sig vara underbart goda, alla från trattkantarellsoppa genom champinjonsoppa med chilli till majssoppa med chilli och fler på vägen. Igår satt jag och pluggade med Sylvia i skolan och vi skulle äta lunch, eftersom jag glömde förbereda en matlåda blev det självklara valet en soppa. Sylvia, som gick till cafet i förväg för att värma sin mat, kom och sa du kommer bli glad över dagens soppa", för att dagens soppa var inget mindre än sparrissoppa! Sparrissoppa må vara en av dem godaste sakerna jag ätit, den ligger minst på min top-tio-maträtter lista. Därför sprang jag nästan upp och köpte soppan vartefter jag sprang ner dit vi satt och började äta. Och urk, så äcklig! Den smakade gräddsås med extra mycket smör och absolut inget sparris! Det fanns något som kunde tyda att det är sparrissoppa, men det verkade vara de hårda delarna från sparrisen som man skär bort... Stackars mig sådan besvikelse.
 
Idag är det som känt fettisdagen och eftersom vi har bott i Sverige i flera år så har de blivit en tradition att äta semlor hemma hos oss också. Min mor köpte en varsin semla till oss, men jag var lite skeptiskt. Jag tycker nämligen inte om grädde och semla är ju bröd med grädde, så varför skulle jag tycka om det? Nej, det gjorde jag inte, kan jag säga! Jag tog bort all grädde och åt brödet med mandelmassan, det var emellertid gott, men det är ju inte semla jag åt, för det var ingen grädde kvar.
 
Det roliga och ironiska är att jag just nu sitter och äter en varma koppen - sparris och ska snart iväg till Sylvia och Sandra för att äta.. semlor. Men ja, varma koppen är ju riktigt gott och de har köpt bröden, grädden och mandelmassan separat, så jag hoppas jag kommer bara kunna göra bröd med mandelmassa, annars för jag väl bara titta på. 
 
Och angående vackra ögon... Haha, det är så löjligt egentligen, men aja, det är mi blogg trots allt jag FÅR skriva löjliga saker, inte sant? Jodå. Idag hade jag en datorövning där vår seminarielärare skulle gå igenom hur man gör vissa diagram och räknar fram vissa viktiga statistiska mått i excel. Jag var något orolig, för att min seminarie som heter Göran, är i mina ögon närmare 80 år och hur skulle han kunna förklara excel för sina studenter som växte upp med dator? Nej, jag hade antagligen rätt angående att han intet kan, för att vi fick en ung kille som skulle ha övningen med oss. Och den killen, asså herregud! Han var inte något vidare jättesnygg, men hans ögon................... Jag har aldrig i mitt liv sett så vackra ögon, jag trodde att jag hade stora ögon, men hans... Stora, hasselnötsbruna, med ögonfransar som man endast kan se på photoshoppade modeller, heelt otroliga! Tack och lov uppstod det ett problem med mitt excel-fil, så jag var tvungen att gå fram och fråga honom om hjälp och för en gångs skull, hade jag inga problem med att hålla kvar ögonkontakten med en person jag inte känner, man kunde helt enkelt inte slita blicken ifrån hans ögon! Synd att jag inte valde hans seminariegrupp som jag först funderade på, men förhoppningsvis får jag se dessa gudomliga ögon ännu en gång på nästa datorövning.
 
Nu drar jag, 
Tjingeling!

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Ögon är nog den finaste delen på ansiktet! Jag kollar nog alltid på ansiktet först när jag betraktar en person

2013-02-13 @ 18:26:34
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0