Jag kände värme inuti när jag såg snön falla

Det är ju ganska konstigt eller hur? Det snöar, alltså blir det kallt, kollektivtrafiken kommer inte fungera för fem öre, snön kommer att smälta och det kommer bli halt, man kommer behöva torka av skorna och hunden innan man kommer in, men det kommer bli smutsigt ändå. Men ändå, ändå blir de flesta glada. Barn, ungdomar, vuxna, gamla. Till och med hundar. Till och med jag.
Jag gick på promenad med min hund och blev besviken, för att det hade slutat snöa. Men snart blev jag glad igen. Jag såg en familj som hade gått ut och börjat kasta snö på varandra. Jag såg en liten valp som var helt fascinerad över vad det var för kall, vit grej på marken. Jag såg en äldre dam som gick och mumlade för sig själv "så vackert!". Och straxt innan jag skulle gå in i porten, började det snöa igen, bara lite grann, men ändå. Jag stod där och kollade upp och blev alldeles varm i magen, det är sådan känsla, sådan underbar känsla kopplad till snö! Jag började genast drömma bort mig till adventtider, när det är så kallt och alla är så stressande, men då det är så mysigt! För då luktar det apelsin och nötter och pepparkakor i hemmet. Lampor släcks och ersätts av ljus och adventljusstakar. Och i bakgrunden spelas det "Have yourself a merry little Christmas". Snart är den tiden här, det var det som snön sa till mig... :)

Kommentarer:
Postat av: sylvia

när jag såg snö fick jag en upprymd känsla i kroppen!

2012-10-25 @ 22:38:50
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag blev lite rörd när jag läste detta inlägg :)

2012-10-29 @ 18:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0