Dag 1 - Berätta om dig själv + bild

Well hello!
 
Så, här är jag, Karolina, 20 somrar, polsk så att det bara skriker om mig. Eller egentligen inte, assimilationsprocessn för mig har gått smärtsamt och fint, Jimmie Åkesson skulle nästan bli stolt. Och som en riktigt duktig flicka pluggar jag givetvis. Kandidatprogrammet i företagsekonomi med inrikting på finansiering vid Stockholms universitet, hur fancy låter inte det? Tanken är att jag efter ca 5 år på universitetet ska kunna hitta ett trevligt 9-17-jobb, tjäna så att jag har råd med att amortera på bolånet för min lägenhet på Kungsholmen (den jag planerar att köpa alltså) och resa lite under den 5 veckor långa semester (alltså, jag vill verkligen inte börja jobba!).
 
Jag är en lat jävel, men mina ambitioner driver mig framåt. Min familj och min utbildning kommer på en delad första plats när det gäller saker som är viktigast i livet för mig. Jag är lite konservativ av mig, jag tror starkt på bra utbildning och familj (vilket framgår av förra meningen). Jag tror inte på känslolöst sex, kroppsutsmyckningar och brukning av tobak. Jag har på senaste tiden upptäckt att leva enligt mina principer och faktiskt stå för dem är underbart. Jag har en fetish för snygga herrskor, människor som kan uttrycka sig väl i skrift och vita herrskjortor. Jag föredrar det stilrena framför det personliga och jag har gått från att hata te till att utveckla ett totalt beroende för det, svartvinbärste i synnerhet. 
 
Jag tycker om att umgås med människor, men definitivt inte med alla. Jag har genom livet lärt mig att man ska ha låga förväntningar (ja, kalla det pessimism om ni vill), så slipper man bli besviken, däremot kan man bli glatt överraskad. Jag har bitit på naglarna i princip sen jag var 3 år gammal och hur mycket jag än försöker, så kan jag bara inte sluta. Jag tycker om att lyssna på indie rock (Kaiser Chiefs), 80-tals låtar (jag säger bara: Glenn Frey - The heat is on!) och house (Swedish house mafia, lite patriotisk måste man ju vara). Min största hobby är att sova eller diskutera på internetforum. Och det får räcka så, för att jag är trött. 
 
Hejdå
 
Ajuste, en bild också. Langar en som jag tog innan en fest förra helgen, för att jag var snygg då (i jämförelse med nu, utan foundation, däremot med en jävla massa finnar i fejjan, fml).
 
 
Hejdå.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0