Svar på kommentar!

Louise skrev: 
"Jag håller inte med Sylvia. Jag tycker att det är dumt att börja göra roliga saker under studierna, det är lätt att man tappar sin motivation då. Hoppas istället till termin 5 och få din examen snabbare. Sen kan du börja jobba på en gång istället. Om du sparar pengar under ett halvår så kommer du ändå att ha råd att resa. Du kan alltid säga upp dig för att sticka iväg och resa under en längre tid. 
Jag tycker det är dumt att ha kul nu och riskera att kanske aldrig få sin examen :)"
 
Även om jag vet att det är mest rationellt att göra som du säger, är det definitivt inte på grund av det att jag skulle tappa motivationen och aldrig få min examen. Jag är definitivt inte den sorts av person som skulle göra så. Dessutom är det där med att åka utomlands inte enbart för nöjes skull, jag kommer ju givetvis PLUGGA när jag är borta och tjäna meriter som helt rationellt tänkande människor inte har på sitt CV. Och med tanke på hur hård konkurrensen är på den marknaden jag kommer söka jobb på (går nog inte jämföra med något annat!), så behövs detta. 
 
Jag kan även påpeka att jag även har funderat på att under den fri terminen ta kurser i nationalekonomi och försöka få ut två kandidater, vore ju lite najs.

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

JAg tror att om man hoppar över och blir klar innan och tänker "sen kan jag resa när som helst" så kommer man aldrig resa för så lång tid. Visst, man kanske tar en semester där, men man kommer inte få uppleva "livet" i ett annat land

2012-11-03 @ 13:34:11
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0