Lätt efterrätt

Jag har de senaste tre veckorna slarvat med min diet, så mycket som det bara går ungefär. Men från och med idag blir det 1000 kalorier/dag igen. Så klart lättare att säga än att tillämpa, jag blev assugen på sött, så klart! Men jag löste det med en asgod efterrätt på knappt 100 kalorier (och nej, det var inte 2 chokladbitar, det var faktiskt ganska mycket jag "mat" jag fick!). Jag hittade lättvaniljglass i frysen, tog 60 gram av den (ungefär 2 mindre kulor) (det är ungefär 70 kalorier, men jag vet att jag inte skulle nöja mig med det) och över det hällde jag en halvdeciliter VARMA hallon. Gudarna i himmelen vad gott det var!!! Tyvärr hann jag inte ta bild, för att det hela hamnade i magen snabbt! Inte bara blev jag av med sockersuget, men fick också lite mättnadskänsla + lite vitaminer ;) Nöjd tjej!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0