Jag tycker inte om måndagar...

...speciellt inte dagen-innan-tenta-måndagar... Ångest från första dagen på veckan, prima. Det är nog så, att jag kan mer än vad jag tror, men jag vill verkligen jättegärna få ett högt betyg på den här kursen (finansiering), så det är nog anledningen till att jag är lite hysterisk. Men inte hysterisk nog, för att inte ta en sovmorgon, dricka lite latte macchiato från mammas nya kaffemaskin i sängen och skriva ett blogginlägg, lite lugnt måste man ta det på morgonen. Ok, ok på förmiddagen. För det är faktiskt så, att jag hade stora svårigheter att somna inatt, vilket resulterade i att jag drack chokladmjölk och spelade sudoku kl 2:45 på natten, först efter det lyckades jag somna. Så jag hade faktiskt planer på att gå upp tidigt, men det var inte aktuellt i detta fall... 
 
Men nog om det. För ett par dagar sen började jag kolla på serien "Mad Men". Lite efter alla andra (fast egentligen minns jag inte att någon ur min umgängeskrets har någonsin pratat om den, så då är jag ju före, för att allt är ju relativt) och jag kan inte bestämma mig om jag tycker om den eller inte! Jag har nu sett fyra avsnitt, varje med tanke att jag efter det här nästkommande avsnittet kommer kunnna bestämma mig, men icke. Det jag vet jag tycker om i denna serie är alla välkammade, välklädda män, fastän de är svin. Jag får väl helt enkelt se några till avsnitt och kanske kommer jag kunna bestämma mig då. Vad handlar serien om? En grupp män som jobbar på en reklambyrå i slutet på 50-/början på 60-talet i New York. Och speciellt om en av dem, en mycket mystisk man kallad Don Draper. Hans jobb, hans familj, hans kärleksaffärer. Och allt akompanjeras av dåtida jazz-musik. Ännu ett skäl till att gilla serien.

Kommentarer:
Postat av: sylvia

game of thrones var e sån där serie som hade alla delar, jag var säker på att jag skulle gilla den. Men nej, jag såg några avsnitt men kunde inte att förmå mig att gilla den. Varför? Den var sjukt tråkig.

2012-12-03 @ 14:03:49
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0