Freitag, Fredag, Friday, Piatek

Av någon anledning hamnade jag på någon sida som behandlade hur en bra blogg ska vara. Bland annat stod det att man skulle ha med många bilder och inte för mycket text. Whaat?! Alltså vill jag lägga upp bilder, så skaffar jag Instagram, blogg har jag till för att skriva, även om det bara är ordbajsande.Seriöst. Hellre skriver jag och har två läsare än lägger upp onödiga bilder på varenda måltid, en "artistic" bild tagen i någon konstig vinkel eller änu värre, jag har sett bloggar som tar bilder från nätet och gör värsta utställningar av sådana, varför?! Ok, jag erkäner det är ju kul med en bild om den har någonting med inlägget att göra och är faktiskt rolig att se. Till exempel Kenza, jag bör givetvis hålla käften, då hon han ungefär 200 000 gånger fler läsare (eller någonting sådant, ni fattar), men det är askul att se bilder från hennes plåtningar, olika event eller hennes resor, men jag spyr galla när jag ser ännu en bild på hennes outfit eller tusende kort på hennes hund...
 
Ja, det var ungefär det jag ville säga om detta. Nu till annat. Jag har både en rolig och jobbig helg framför mig. Jobbig för att jag har en och en halv bok att läsa fram tills på tisdag, varav en av dem ("Historien on IKEA") är drygt 300 sidor lång och i den andra lär jag behöver ca 80 sid. Alltså nästan 400 sid på 4 dagar, yay. Förutom det måste jag börja skriva på mitt motivationsbrev (på engelska...) som ska lämnas in på måndag, städa hemma idag och hjälpa till att förberade min systers kalas, hon fyllde 10 år i tisdags och ska ha sitt kalas imorgon. Efter kalaset kommer det lite folk till mig och vi ska ha advent/julmys med peparkakor, lusebullar, julmust och julmusik, trevligt! Och på söndag kommer Elin, Sylvia och Sandra hem till mig och så ska vi julbaka och/eller göra julgodis. Trevligt det också!
 
Ja, jag ska nog ta tag i städandet nu, sen blir det att läsa lite och förhoppningsvis är jag inte alltför trött efter det, för jag vill se några avsnitt av "Mad Men" innan läggdags Jag har nu sett hela säsong ett och jag älskar den serien av någon anledning. Jag vet inte riktigt varför, men jag gör det, jag kan inte sluta titta.
 
Ah jag älskar den här bilden! Det är ett printscreen från "Mad Men" och det är huvudkaraktären Donald Draper som är på bilden. Kolla hans skjorta, kolla hans hår, åh! <3

Kommentarer:
Postat av: sylvia

så serien har blivit bättre?

Svar: Ja, eller jag tror det. Jag har väldigt blandade känslor för den, men kan ändå inte sluta titta.
Karro

2012-12-09 @ 21:36:02
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0