Oh jeez!

Jag har inte bloggat på ett bra tag, shame on you Karolina! Jag skäms verkligen! Inte inför er, mina läsare, men inför mig själv! Det är tänkt att min blogg skavara som en dagbok (ish), så att jag kan komma tillbaka om några år och läsa om roliga grejer jag gjorde, tänkte och så. Och så skriver jag typ ingenting?! Well, well.
 
Inte för det har hänt så mycket absolut inte. Det är väl fyra händeser som bör uppmärksammas: 
- jag, Syl och San har varit på kryssning! (tillsammans med min mor och systrar). Vi hade vääldigt kul och det var någonting vi hade velat göra länge, men eftersom Sandra inte är 18 var det omöjligt. Så länge man är utan en vuxen och det hade vi med oss, min kära mor erbjöd sig att ta med oss och det tackar vi henne för. 
 
 
 
Det finns en liten "ingenjör" i varje polack. Här är våra skills, hur man gör ett kylskåp "på fält" ;)
 
 
Det var rätt vackert vid solnedgången också!
 
-Jag, Syl och Sofie bokade en resa! Mellan 29 aug och 2 sep befinner vi oss i den vackra staden Berlin! Åh, vad jag längtar. Det har väl inte undkommit för någon att jag har en viss fetisch för Tyskland, så att få åka till dess vackra huvudstad igen ska bli ytterst kul! Speciellt med tanke på att de flesta bilderna därifrån försvann när min gamla dator kraschade, bara några är kvar, de som ligger på facebook. Och gosh vad jag var fet på dem, ska bli skönt att få ta nya ;) (även om jag har gått upp nästan 2 kilo, vilket tar mig ner på -13 och inte -15 kilo; där skäms jag på riktigt... )
 
-Jag, Syl, San, Patte, Lollo och Sandras gäster från Tyskland gick på en konsert. Det var Lady Antebellum som spelade på Circus och trots att jag inte känner till bandet speciellt mycket (jag har hört två låtar och biljetterna vann vi) var det heelt magiskt! De var riktigt duktiga artister och det var verkligen härligt att få höra dem live!
 
-Syl fyllde 20 år, woho! Nu kan vi besöka systemet tillsammans och sätta oss med fullisarna utanför Haninge C när vi vill, med varsin bag-in-box. Nädå. Men vi blev bjudnapå middag och tårta, lekte lekar och pratade och hade det mysigt. Twister var helt klart kvällens höjdpunkt, trots att jag förlorade (men jag kom tvåa av fem, så helt ok!).
 
Ja, det är min juli i korthet. Så klart vart det lite cafebesök, strandebesök mm också, men orka räkna upp allt. Idag har jag nog tänkt att ta sista lediga dagen och d menar jag lediga, jag har inte städat, jag har inte gjort någonting alls. Jag har legat i sänger hela dagen, tittat på "Wallander" och "Sex and the City", ätit en jävla massa osv. Nu vet jag inte om jag fortsätter med SATC eller om jag tar och kollar på "Sleepless in Seattle" (kollade på "When Harry met Sally..." igår och blev helt kär i unga Meg Ryan, så himla vacker så att jag vill se henne igen! Och så har jag konstig cravings för romatinska komedier senaste dagarna, måste vara menshormonerna som får mig bli så där idiotiskt tjejig, ugh..).
 
Ja, det blev ett mycket långt inlägg, känns som att det är värt att uppdatera oftare och skirva kortare inlägg, hehe. Till sist bjuder jag på en fin bild på mig själv (självgod mucho, höhöhö)
 
 
PUSS!
 
 
 
 
 

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Kul att du tyckte konserten var magisk! Det tyckte jag också! :D

2012-08-03 @ 20:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0